הפלסטינים ינצחו?

הבוקר תיערך ההצבעה על מערת המכפלה

מתח עז בירושלים: ועידת המורשת של האו"ם תתכנס בפולין ותצביע על ההצעה הפלסטינית. מאמץ ישראלי-אמריקני לגייס גוש חוסם באמצעות דחיפה להצעה חשאית (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מערת המכפלה (צילום: סבי ברנס, פלאש 90)

ועידת המורשת של אונסק"ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות), המתכנסת בקרקוב שבפולין, תצביע היום (ו') בבוקר על ההצעה הפלסטינית ההזויה והחצופה להכריז על מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת עולמית פלסטיני של אונסק"ו.

ישראל פועלת במאמץ בינלאומי לגייס גוש חוסם של מדינות כדי למנוע מהפלסטינים להגיע לרוב הנדרש של שני שליש מ-21 המדינות החברות בוועידה.

על פי ההערכות, המפתח לתוצאות ההצבעה הוא אם תתקיים הצבעה חשאית או לא. לפי הנהלים, רשאיות שתי מדינות החברות בוועידה או יו"ר הוועידה לדרוש הצבעה חשאית. ישראל מקיימת מגעים עם כמה מדינות כדי לשכנע אותן לדרוש הצבעה חשאית. הצלחה בכך תגדיל משמעותית את הסיכוי של ישראל לזכות בהצבעה שכן לפחות מדינה ערבית אחת הבטיחה לישראל להתנגד להצעה הפלסטינית בהצבעה חשאית.

עם זאת, בהצבעה גלויה רוב הסיכויים שהפלסטינים יזכו ומערת המכפלה תירשם כאתר מורשת עולמית של הפלסטינים. למרות שאין לכך שום משמעות מעשית עדיין מדובר בפגיעה תדמיתית עבור ישראל.

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, התגייסה לשכנע את המדינות להסכים להצבעה חשאית כדי לעזור לישראל ושגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן מעריך שההצבעה תוכרע על חודו של קול.

השגריר הישראלי רשם לעצמו לפחות ניצחון קטן כאשר הצליח למנוע מחטף והונאה בנושא חברון לאחר שזיהה כי פרק המלצת הארגון בהצעת ההחלטה בושל באופן מוחלט לטובת הפלסטינים תוך שהוא מסלף את דו"ח הגוף המקצועי החיצוני (איקומוס) ICOMOS.

על פי הדיווח ב-ynet, כרמל שאמה הכהן גילה את זה ברגע האחרון וזאת לאחר שהצעת ההחלטה כבר הופצה בין המשלחות. שאמה הכהן חשף את המהלך בארוחת ערב עם סגן ראש ממשלת פולין וכל השגרירים.

בעוד דו"ח איקומוס קבע שבקשת הפלסטינים לרישום מערת המכפלה וחברון כאתר מורשת פלסטיני אינה מוכיחה עמידה באף אחד משלושת הקריטריונים שבגינם מבוקש הרישום, וכמו כן מתעלמת מרוב ההיסטוריה היהודית והנוצרית במקום, דאגה יד נעלמה לשכתב את הדו"ח שתמך בעמדת ישראל ולהשאיר רק את הטענה שישראל סירבה לקבל את משלחת איקומוס.

במשך יום שלם נאבקה המשלחת הישראלית לתיקון העיוות מול הנהלת הארגון. רק התערבות של מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה, שהודתה שנעשה עוול לישראל כמיטב המסורת המכוערת של האו"ם, הורתה באופן חריג על עריכת המסמך מחדש.

כרמל שאמה הכהן אמר: "אנחנו נאבקים תוך כדי תנאים מוטים לרעתנו ולכן הגבנו בחריפות ובצורה לא דיפלומטית על הניסיון להקשות עלינו עוד יותר תוך כדי סילוף מניפולטיבי ומיתמם של העובדות. מישהו בארגון פה ממש איבד את הבושה וניסה להפוך דו"ח קטלני כלפי הפלסטינים לתמצית המלצה שקוטלת את ישראל ומצדיקה את כל כשלי הבקשה הפלסטינית. אני שמח שהיה מי שידע להתעשת באונסק"ו ולתקן את המעוות ברובו, גם לא את כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר