צפו בעימות החריף בחיפה

"אתה וגפני מונעים מהעירייה לבנות כיתות לבית יעקב"

המתיחות בחיפה בין ראש העיר יהב לבין מיכי אלפר מדגל התורה נמשך. בתיעוד שהגיע לכיכר השבת תקפה סגנית ראש העיר את אלפר וטענה כי הוא מחבל במהלכים שיביאו כיתות לחרדים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

המתח בחיפה בין ראש העיר יונה יהב להציג דגל התורה מיכי אלפר אינו נרגע. השבוע התקיים בעריית חיפה דיון סוער במהלכו דנה מועצת העיר בנושא בינוי למוסדות החינוך החרדיים בעיר. במהלך הדיון העלתה סגנית ראש העיר הגב' חדווה אלמוג נתונים לפיהם עיריית חיפה סייעה בבינוי כיתות למגזר החרדי לכל הפחות לפי גודלו ביחס לאוכלוסייה בעיר וייתכן שאף יותר מכך.

בסרטון שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה כי במהלך הדיון פנתה אלמוג לנציג דגל התורה מיכי אלפר "אתה יודע מה, יש לי שאלה אליך,אם אתה כל כך "דואג" לאוכלוסייה החרדית, איך זה שעד היום החינוך העצמאי במשך שנה הוא לא מוכן לפגוש את העירייה, ואני אומרת לך ויש לי בית יעקב שמנסים ואני אומרת לכאורה בשביל להיזהר, שאתה וגפני עומדים מאחורי זה שלא יזמינו את האנשים לפגישה.. ואתם מנסים לעשות כל הזמן דברים כנגד".

כאן מתערב יהב וקורא לעברו של אלפר "הציבור שלך נראה ככה בגללך".

מדובר בסאגה ארוכה בה במשך כמעט שנה מבקשת עיריית חיפה לשתף פעולה יחד עם מנהלת בית הספר "בית יעקב" להביא תוספת בינוי של 2 קומות מעל ל'בית יעקב' בחיפה. כאשר העירייה פנתה להנהלת החינוך העצמאי שיגישו בקשה להקצאת גג בית הספר ובכך תוכל להתחיל בהליך בינוי הכיתות.

כאשר העירייה פנתה במספר אמצעים למנכ"ל החינוך העצמאי בכתב ובעל פה ולא נענתה, היה זה דווקא מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, שלאור פנייתו נוצר קשר עם החינוך העצמאי, אך מנכ"ל החינוך העצמאי מסרב עד כה לטפל בנושא בית יעקב מול העירייה. ומזה זמן חוששים בעירייה כי מי שעומד מאחורי הדברים הם מיכי אלפר ופטרונו יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אשר מנסים למנוע מיהב להביא הישג על שמו לבית יעקב בעיר, למרות הצפיפות שקיימת והצורך הדחוף בבניית כיתות נוספות.

בעירייה מאשימים מזה זמן את אלפר וגפני כי תלמידות בית הספר בית יעקב בעיר מוחזקות "כבנות ערובה פוליטיים" בידם. שכן, בלי פניה של החינוך העצמאי לבקש את הקצאת גג המבנה לבית יעקב העירייה לא יכולה להתחיל בהליך בינוי הכיתות לבית הספר.

בהמשך הדיון כשביקש מיכי לפנות אל מנכ"ל העירייה בנושא בית הספר "נתיבות משה" בקריית שמואל, הפתיע אותו המנכ"ל גדי מרגלית כשהטיח בו כי הוא בעצמו ביקר במקום וכי הטענות שלומדים שם במרתפים הם "שקר וכזב".

בסופו של הדיון הצביעה מליאת העירייה כנגד הצעתו לסדר של מיכי אלפר ודחתה את טענותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר