כלי התקשורת המקומיים מדווחים

"מנהיג כת 'לב טהור' שלמה הלברנץ טבע למוות במקסיקו"

שלמה הלברנץ, שנחשד בחטיפת ילדים והיה מנהיגה של הקהילה הקיצונית 'לב טהור' שהוגדרה ככת על ידי בית משפט - נמצא מת בנהר במדינת צ'יאפס במקסיקו, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הלברנץ. נמצא מת על פי הדיווחים (צילום: מתוך הטלוויזיה הקנדית)

האם הר' שלמה הלברנץ (55), מנהיג כת "לב טהור", טבע למוות? מדיווחים בכלי התקשורת המקומיים במקסיקו עולה כי מנהיג הקהילה הקיצונית והמתבדלת שעמדה בשנים האחרונות בלב סערה ציבורית באמריקה ובישראל, טבע כאשר טבל לקראת שבת בנהר במדינת צ'יאפס במקסיקו. ממשרד החוץ נמסר אמש (יום ו') כי שגרירות ישראל במקסיקו בודקת את הדיווחים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, משו כוחות הצלה את גופתו של הלברנץ ביום שישי אחרי הצהריים, לאחר שנסחפה בזרם הנהר.

לפני מספר שבועות, חצו חלק מבני הקהילה את הגבול מגואטמלה למדינת צ'יאפס זאת כחלק ממסע הימלטות שעוברת הכת בשנים האחרונות שלטענת ראשיה מדובר ב"מסע רדיפה על רקע דתי".

הלברנץ, הנחשב למנהיג כריזמטי וסוחף, נולד כארז שלמה אלברנס, בן למשפחה חילונית. בנערותו החל בתהליך של חזרה בתשובה. ובאמצע שנות ה-80 הקים את ישיבת "לב טהור" בשכונת בית ישראל. הוא החל לרכז סביבו אוהדים וחסידים, וניהל את הישיבה בדרכה של סאטמר עם הדגשים בולטים אנטי ציונים ומדינת ישראל.

בשנת 1990, לאחר שנפתחה נגדו חקירה בחשד לשיתוף פעולה עם גורמים איסלאמיים בעבירות הקשורות לביטחון המדינה, נמלט הלברנץ לארצות הברית עם כמה עשרות מתלמידי ישיבת "לב טהור". הנערים הוברחו מישראל בדרכונים מזויפים, ונגד הלברנץ נפתחה חקירה נוספת בגין חטיפה.

הוא השתקע בעיירה מונסי שבמדינת ניו-יורק. כעבור זמן קראו רבני העיר להחרימו ולהיזהר מחטיפת ילדים בעיירה. בשנת 1994 נעצר הלברנץ על ידי האף-בי-איי בחשד לחטיפת הילד שי פימה בן ה-13. לאחר משפט ארוך שבמהלכו נוספו תלונות על החזקת קטינים וחטיפתם בניגוד לרצונם, הוא הורשע ונידון למאסר.

לאחר תקופה עבר הרב עם קהילתו בעיירה סנט אגט במחוז קוויבק שבקנדה, שם הוכר כפליט. מאז התקיים מאבק סוער זאת על רקע טענות כי בכת קיימת התעללות.

חברי הכת נמלטו מהמדינה למדינות שונות, והפרשה המשיכה לגרום לסערה בכל מקום אליו הגיעו להתגורר. לפני כשלושה חודשים הוגדרה "לב טהור" כ"כת פוגענית". בית משפט לענייני משפחה, קבע כי בכת נגרמת "פגיעה קשה בנפשם ובגופם של הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר