הופלל?

תאילנד: ישראלי נעצר בקוסמוי בחשד להחזקת נשק

במהלך השבת פשטו הרשויות בתאילנד, על עסקים ישראליים באי קוסמוי וכן על בית חב"ד המקומי, ועצרו את נתי חדד, בחשד להחזקת נשק. חבריו טוענים כי הוא הופלל (אקטואליה)

המעצר של נתי חדד (צילום מתוך khaosod.co.th)

במהלך השבת האחרונה פשטו הרשויות בתאילנד, חיילים, שוטרים ואנשי משרד הבריאות, על מספר עסקים ישראליים באי קוסמוי וכן על בית חב"ד המקומי, ועצרו את נתי חדד, בן 34 שהקים את חברת "קוסמוי חילוץ והצלה", לאחר שבמרפאה שניהל נמצאו כלי נשק. לפי החשד של הרשויות, עבריינים ישראלים פעלו מהמקום כדי לסחוט דמי חסות מבתי עסק.

בית חב"ד המקומי, מיהר להבהיר בצאת השבת כי אצלם הכל כשורה. "במסגרת פשיטה של המשטרה והצבא בקוסמוי לבדיקת עסקים, הגיעו גם לבדוק את עמדת השמירה בבית חב"ד כשעה לפני שבת. ב"ה שהבדיקה הראתה שהכל חוקי ותקין וקבלת שבת נערכה כרגיל בשמחה בהשתתפות כ-500 יהודים. בית חב"ד בקוסמוי, כמו כל בתי חב"ד בתאילנד, פתוח כרגיל ואנו כאן לשירותכם בכל עניין", נמסר בהודעה.

המעצר של נתי חדד (צילום מתוך khaosod.co.th)

לפי הדיווחים של כלי תקשורת מקומיים בתאילנד, אזרח זר שמתגורר באי העביר למשטרה סרטון בו נראה ישראלי, לטענתו, דורש "פרוטקשן" מבעליו של עסק זר באי.

בפשיטה תפסו הרשויות אקדח, 85 כדורים, אפוד מגן של המשטרה, שלושה מכשירי רדיו ומסמכים שונים. גם תרופות וציוד רפואי שהיו במרפאה, הוחרמו והועברו לבדיקה.

הנשק שנתפס (צילום מתוך khaosod.co.th)

בני משפחתו של חדד התגייסו כדי לסייע לו והם מגייסים 120 אלף שקלים כדי להביא לשחרורו בערבות. לטענתם הפרסומים שהופצו נועדו לפגוע בו. אלרין חדד, אחיו של נתי, אמר כי אחיו משתף פעולה ואף נתן את מצלמות האבטחה שברשותו לרשויות וביקש את עזרת הציבור לגיוס הכסף - אחרת יועבר אחיו נתי לכלא בתאילנד.

חבריו של חדד טוענים כי הוא הופלל על ידי גורמים אחרים בשל סכסוך מתמשך ביניהם בעקבות מועדון שפתח וכי כךי הנשק שנתפסו אצלו הושתלו על ידם.

האפוד המשטרתי (צילום מתוך khaosod.co.th)

לפני כשבוע כתב חדד בעמוד הפייסבוק "קוסמוי - חילוץ והצלה" כי "אני שמח לבשר לכם שבעוד פחות מחודש יפתח מרפאה ומרכז סיוע רשמי לישראלים בקוסמוי וקופנגן. כידוע לכם עד לפני כמה חודשים היה לי מרפאה לישראלים בהתנדבות מתחת לבית חבד. 5 שנים המקום עזר לישראלים בכל צרה (דרך אגב שם היה החנות שלי בעבר).

"למי שלא יודע המרפאה נסגרה בגלל כמה אנשים צרי עין שהלכו לדווח עלי שאני עוזר לישראלים ללא אישורים בחנות שלי, חשוב לציין שהמקום היה כתוב כחנות ולא כמרפאה ובגלל אותם צרי עין הייתי חשוף לקנס, ולכן החלטתי לסגור את המרפאה ואת החנות ולא לקחת סיכון. אני גאה ומאושר כי בזמן הקרוב תפתח המרפאה 24 שעות ביממה עם 5 מיטות אישפוז, 2 רופאים ב-2 משמרות, 3 אחיות בכירות ופרמדיק. חשוב שתבינו כשהייתי בארץ נפגשתי עם הרבה אנשים מאירגונים שונים וניסנו ועדיין מנסים איך לגייס כספים למרפאה כי זה לא קל".

המעצר של נתי חדד (צילום מתוך khaosod.co.th)
המרפאה (צילום מתוך khaosod.co.th)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר