ארבע מתוך חמש

הישג בירושלים: רוב ההקצאות - לבתי כנסת ספרדים

ארבע מתוך 5 ההקצאות של עיריית ירושלים, שפורסמו בסוף השבוע, הוקצו לבתי כנסת ספרדים • חבר וועדת ההקצאות חיים כהן: "דרעי ביקש שזאת תהיה המטרה הראשונה שלי" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

קוראי העיתונות החרדית בירושלים הופתעו לראות ביום שישי האחרון, לאחר תקופה ארוכה בה לא היו הקצאות כלל, את רשימת ההקצאות לבתי כנסת בעיר. ארבעה מתוך חמשת המבנים שהוקצו - הופנו לעמותות של בתי כנסת ספרדים.

"דרעי ביקש שהיעד הראשון שלי מאז כניסתי לתפקיד יהיה נושא ההקצאות בירושלים, לפתח את הגרעין של האברכים הספרדים, חניכי הישיבות כי הם העתיד של הציבור הספרדי בירושלים", אומר חיים כהן, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס וחבר בוועדת ההקצאות שאחראי להישג של ש"ס בשיחה עם "כיכר השבת".

לדברי חיים כהן, "לא קיבלתי תיק בעירייה, כדי שאוכל לטפל במטרות שהציב לי דרעי, וזו כאמור הייתה החשובה והראשונה שבהן".

רשימת ההקצאות

"מדובר בחלק גדול מהמקרים בספרדים בוגרי ישיבות ליטאיות שהחליטו להתאגד ולהקים מניינים לבד ולא להמשיך להתפלל בבתי כנסת אשכנזיים, יש צורך הולך וגדל בבתי כנסת כאלו וזה יצר את הצורך בו טיפלנו בהקצאות האחרונות", אומר חיים כהן.

לצד ההפניה של חיים כהן למטרות שהציב לו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הוא מוסיף, כי גם סגן ראש העיר וראש הסיעה בירושלים, צביקה כהן, היה חלק מהמהלך המפתיע.

לדברי חיים כהן, יש צורך בעוד לפחות עשר הקצאות כאלו בירושלים. "הציבור הספרדי בעיר הולך וגדל, והוא אחד הציבורים שנמצאים בפריחה גדולה במיוחד, אחרי תקופה ארוכה בה לא היו הקצאות אני שמח שהגענו להישג הזה".

אחת הסיבות שמדובר במהלך מפתיע היא העובדה שבעוד כחודשיים נכנסים לשנת בחירות מה שמונע הקצאות חדשות מבחינה חוקית כך שהסבב הנוכחי הוא ככל הנראה האחרון לפני הבחירות.

יצוין, כי המהלך כולו היה מתחת לרדאר וגם הנציגים של יהדות התורה בעירייה הופתעו לגלות על ההקצאות בעיתונות, בגלל הרגישות של הנושא והמאבק על ההקצאות העירוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר