לאחר שנסגר תקופה

מצרים תשפץ את בית הכנסת באלכסנדריה

בית הכנסת אליהו הנביא, של הקהילה היהודית הזעירה באלכסנדריה ישופץ בעלות של כ-2.24 מיליון דולר. בימיו היפים התפללו בבית הכנסת המפואר מאות יהודים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית הכנסת העתיק באלכסנדריה (צילום: חסידישקייט)

מצרים תשפץ את בית הכנסת העתיק באלכסנדריה בעלות של כ-40 מיליון לירות מצריות - 2.24 מיליון דולר, כך חשף יו"ר מחלקת העתיקות האיסלאמיות והקופטיות במשרד העתיקות בקהיר, א-סעיד חילמי עיזת, בריאיון לעיתון "אל-מסרי אל-יום".

בית הכנסת המפואר "אליהו הנביא" באלכסנדריה נוסד במאה ה-19 ושימש את הקהילה היהודית הגדולה שהתגוררה אז בעיר אך עזבה את מצרים לאחר הקמת מדינת ישראל. ההחלטה על השיפוץ התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים קרסה אחת התקרות בעזרת הנשים של בית הכנסת, מה שגרם לסגירתו עד להודעה חדשה.

בפועל לא מתקיימים בו מניינים כלל במהלך השנה ורק בימים הנוראים מיובא מניין יהודים למקום עם רב מאיטליה שמנהל את התפילות. עם עליית האחים המוסלמים לשלטון גם מניין זה פסק במשך כמה שנים.

הבכיר במשרד העתיקות אמר לעיתון המצרי כי הפרויקט כולל שיפוץ ארכיטקטוני והנדסי של המבנה, והוא יחל באופן מיידי ברגע שמועצת המנהלים של המשרד תאשר אותו בישיבתה הבאה, עם השלמת המחקרים וההליכים שננקטים ביישום כל פרויקט שיפוץ, שדרוג או תחזוקה של מבנה עתיק.

לדבריו, למרות שהחוק קובע שהקהילה היהודית צריכה לשאת במלוא עלויות השיפוץ, הוחלט להקצות 40 מיליון לירות מצריות לשם כך. לא מן הנמנע שההחלטה המצרית קשורה גם למעשים שמאחורי הקלעים שישראל היא חלק מהם. לקהילה היהודית באלכסנדריה נכסים רבים שחלקם הוחרמו במהלך השנים על ידי ממשלת מצרים.

הקהילה באלכסנדריה מנתה בשנות הזוהר שלה כ-20 אלף יהודים. כיום, ככל הידוע, מונה הקהילה כ-18 יהודים בלבד וייתכן שאף פחות, חלקם נשואים לנוכרים ונוכריות והיא מנסה כמיטב יכולה לתחזק את בית הכנסת המפואר והגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר