שערוריית 'רוסיה גייט'

ערב הבחירות: בן הנשיא וחתנו נפגשו עם מקורבת לפוטין

הפרשה שמטלטלת את הפוליטיקה האמריקנית, אודות החשד למעורבותה של רוסיה לטובת טראמפ במערכת הבחירות, מגיעה לראשונה גם לבן הנשיא שנפגש עם מי שמושכת תשומת לב מה-FBI (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עורכת הדין המקורבת לפוטין, איתה נפגשו מקורבי טראמפ (צילום מסך: מתוך חשבון הטוויטר של העו"ד)

שבועיים לאחר שטראמפ זכה במועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, נפגשו בנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ג'וניור, וג'ארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא, עם נטליה וסלניצקיה, עורכת דין המקושרת לקרמלין.

לפי הדיווח בעיתון 'ניו יורק טיימס', גם יו"ר הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט, השתתף בפגישה - שדבר קיומה אושר על ידי מקורבי טראמפ ג'וניור וקושנר לבנו של הנשיא ולחתנו. בכך הוא הופך לפגישה הראשונה בין נציג רוסי לאנשי קמפיין הבחירות של טראמפ במהלך המירוץ לנשיאות, שנערכה בוודאות. יצויין, כי בכיר ברשויות החוק בארה"ב מצוטט כאומר, שעיסוקיה של וסלניצקיה משכו את תשומת לבו של ה-FBI.

זוהי גם מעורבותו הראשונה של בנו של הנשיא, במגעים עם הרוסים, כחלק ממה שזכה כבר בתקשורת האמריקנית לכינוי 'רוסיה-גייט', ההתערבות הרוסית במערכת הבחירות בארה"ב לטובת טראמפ, לטענתה. אודות קושנר כבר התפרסמו בעבר דיווחים דומים.

טראמפ ג'וניור מסר בתגובה, כי מטרתה העיקרית של הפגישה היתה בענין סוציאלי לחלוטין: תוכנית אימוץ של ילדים מרוסיה. בכך הוא ביקש להכחיש את ההקשר הפוליטי-הרוסי שמהווה שערורייה אחת מתמשכת מאז בחירת טראמפ, שאינה יורדת לרגע מהכותרות.

פגישתם של פוטין וטראמפ, בסוף השבוע

הפרסום ב'ניו יורק טיימס' בא על רקע פגישתם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסוף השבוע בוועידת ה-G-20 בהמבורג שבגרמניה. לאחריה אמר פוטין לכלי התקשורת, כי טראמפ שאל שאלות רבות שנוגעות לטענה שרוסיה התערבה בבחירות בארה"ב" ניהלנו שיחה ארוכה על כך. אני מאמין שלא יהיה ראוי מצדי לחשוף פרטים על השיחה שלי עם מר טראמפ. הוא שאל, אני עניתי. הוא שאל שאלות ממוקדות, אני עניתי עליהן. נראה שהוא היה מרוצה מהתשובות האלה".

פוטין כמובן הכחיש בתוקף שהקרמלין התערב בבחירות, וחושב שטראמפ מאמין לו, "אבל עדיף שתשאלו אותו"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר