החלון החכם שיימנע את הקרניים המסוכנות

קרניים אולטרא סגולות יכולות לפגוע בבריאותכם, חלון חדש שפיתחו חוקרים בארה"ב יודע לסנן את גלי האור לסוגיהם ולמנוע ולצמצם כניסת קרניים מזיקות אל החדר (בריאות)

(צילום: מתוך המחקר)

גלי השמש בריאים בכמות מסוימת ויכולים להיות מסוכנים ולא בריאים בעליל בכמות אחרת. פיתוח חדש של חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, מאפשר גם להכהות או להבהיר את החלון לפי דרישה כדי ליהנות מהאור או החושך אך גולת הכותרת של ההמצאה היא היכולת לסנן את גלי האור.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', החלון החכם כולל תא סולארי שקוף, שמסוגל לאגור אנרגיה מקרני השמש באמצעות קרני האולטרה-סגול. בעוד שקרני אור נראות וקרני אינפרה-אדום רצויות במידה מסוימת בכל חדר, השאיפה בדרך-כלל היא דווקא לחסום את קרני האולטרה-סגול. צוות המחקר נעזר בטכניקת החסימה לאגירת אנרגיה.

החלון מורכב מחומרים אלקטרו-כרומיים, שמגיבים בצבע ובשקיפות לא לחומרים אלא דווקא למתח חשמלי. מתחים ברמות שונות יובילו לתוצאות שונות מבחינת השינוי שעובר על החלון. כך הצליחו החוקרים לייצר חלון, שניתן לקבוע אלו קרניים הוא יחסום ובאיזו מידה לפי גובה המתח שעובר בו.

החוקרים יוכלו להחליט אם החלון יוכהה בלי לשמור על החום בתוך החדר. כלומר: החלון יאפשר לחלק מגלי האור השונים לחדור פנימה מלבד קרני האינפרה-אדום, או לחלופין יאפשר לגלי אור באורכים שונים לחדור ובכך לקבוע את רמת האור הטבעי בחדר או אפילו את צבעו.

"הטכנולוגיה החדשה היא למעשה ניהול חכם של כל הספקטרום של אור השמש", אומר יו־לין לו, ראש צוות המחקר. "השימוש בקרני האולטרה-סגול כדי להעניק זרם חשמלי לחלונות הללו מאפשר לנו להציב את התא הסולארי השקוף בלי שיתחרה ביתר חלקי החלון על אותו ספקטרום של אור, ואף לשמור על אסתטיות ועיצוב ראוי".

על פי דברי החוקרים, בשלב הבא ינסו בצוות המחקר לפתח דף שקוף שיכיל אותה טכנולוגיה, ושניתן יהיה להדביק אותו על חלונות קיימים, ובכך להביא את הטכנולוגיה ליותר אנשים בעלויות נמוכות הרבה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר