טרם זוהתה גופתו של המנהיג

סופה של כת: קהילת "לב טהור" - ימיה האחרונים? • תיעוד

שלמה הלברנץ, שגוברות הספקולציות אודות טביעתו הטרגית בערב שבת, היה נסתר לאחרונה מעין הציבור, במכוון - גם בשל הסתבכויות משפטיות. תיעוד מחיי "לב טהור" בגואטמלה ובמקסיקו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלברנץ, בגואטמלה (צילום: באדיבות המצלם)

עשרות המשפחות הנמנות על הקהילה הקיצונית והמסתורית "לב טהור", עדיין המומות היום (ראשון) מהמראה שלכאורה נגלה לעיניהם בערב שבת: רבם, שלמה הלברנץ, טובע בנהר.

בשעות האחרונות גובר גל הקונספירציות אודות אמינות האירוע. את שראו העיניים קשה להכחיש, אדם טובע בתוך המים העמוקים - ולא שב.

מכאן והלאה חלוקות הדעות אודות מהות המקרה: ישנם לא מעטים מבני המשפחות שנפגעו מכת זו, המאמינים בכל לבם כי זהו תעלול אופייני, לראשי "לב טהור" ולמקסיקנים גם יחד, שבמסגרתו מועבר תשלום שוחד לגורמים מסוימים ברשויות, שבתמורה מבריחים דמות המעוניינת בבריחה זו מסיבות שונות - תוך שימוש במקרה טביעה אמיתי של אדם אחר.

כמה שזה נשמע מופרך, רבים שמכירים מקרוב את הנעשה שם, מתעקשים כי זה בדיוק מה שאירע. העובדה היא, כי ככל שידוע טרם זוהתה גופת הטובע, נכון לעכשיו.

כך או כך, לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מהתקופה האחרונה בחייה של הקהילה הקיצונית והמסוגרת - בגואטמלה ובמקסיקו, שתיים מתחנות ההימלטות שלה מפני רשויות החוק, לאחר סדרת תלונות על מעשי אלימות וחיים אישיים המנוגדים לחוק.

הלברנץ, בפגישה בגואטמלה עם נשיא גואטמלה לשעבר המכהן כיום כראש עירית גואטמלה סיטי
הנהר בו לכאורה אירעה הטביעה ונערכו החיפושים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר