"נבלה נעשתה בישראל"

מלחמת חנוך זייברט בישיבות: "זה יום שחור לעולם התורה"

לאחר הפינוי מהמבנה, המשגיח ב'שער התלמוד' בבני ברק מדבר בכאב: "אם הדבר היה קורה חלילה בעיר חילונית היה קם קול רעש גדול". זייברט הערב: לעצור אספקת מים ל-2 ישיבות נוספות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט בעצרת נגד פינוי בית כנסת של חסידי גור. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

אמש (מוצ"ש) עזבו תלמידי ישיבת "שער התלמוד" את היכל הישיבה נגדו הוצא צו פינוי והריסה מטעם עיריית ב"ב, צו שזכה גם לאישור בית משפט העליון. בתיעוד שהגיע ל"כיכר השבת" נראה ראש הישיבה, הרב ברוורמן, עשה קריעה בבגדו והוציא את ספר התורה מארון הקודש כשהוא ממרר בבכי.

ישיבת שער התלמוד, הסוף (באדיבות המצלם)

משגיח הישיבה, הרב יהודה פכטר, אמר היום (ראשון) ל"כיכר השבת" כי "מדובר ביום שחור ליהדות החרדית ולעולם התורה. ראש עיר חרדי מפנה לומדי תורה ובית מקדש מעט. אם הדבר היה קורה חלילה בעיר חילונית היה קם קול רעש גדול וזעקה על הנבלה שנעשתה בישראל".

ל"כיכר השבת" נודע כי ישיבות אחרות השוהות במתחם, בהן ישיבת "עמלים" בראשות הרב אטיק וישיבת "תורת יהודה" בראשות הרב נוסבכר, ביקשו מבית המשפט המחוזי לקבל צו מניעה ללא קשר לישיבת שער התלמוד, ואכן בית המשפט הגבוה לצדק העניק צו שכזה, שיהיה בתוקף עד יום חמישי הקרוב.

(באדיבות המצלם)
צו המניעה שהוצא (סריקה)

אם יש צו מניעה למה לא נשארתם גם?

"נאלצנו לעזוב, אבל הישיבות האחרות נשארות. זה לא טריק משפטי אלא דיון נפרד על זכותן של אותם ישיבות להמשיך את הלימודים במקום".

במקביל, ל"כיכר השבת" נודע כי כחלק ממהלכיו נגד שהות הישיבות במקום, הורה ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לעצור את אספקת המים למבנה.

סיפורה של הישיבה (המייל האדום)

כזכור, בליל שבת הגיעו כאלף בני אדם לתפילת מחאה במקום, זאת כאות הזדהות עם בחורי הישיבה וכמחאה נגד צו הפינוי וההריסה. ההמונים הגיעו בעקבות קריאתו של רב הקרייה הרב יהודה אריה שוורץ לבא להתפלל תפילת מעריב במקום.

הרב שוורץ אף כתב מכתב חריף בו קרא לתושבים להשתתף בתפילות השבת בישיבה כשהוא מכנה את ראש העיר בתואר "אותו רשע רוצה לבטל בית מקדש מעט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר