איתות לחמאס?

הסכם מסחרי ראשון בין חברת החשמל לרשות הפלסטינית

חברת החשמל הישראלית העבירה היום את השליטה בתחנת חשמל לידי הפלסטינים. מדובר בתחנה ראשונה מתוך ארבע שיועברו בהמשך לפלסטינים ותספק חשמל לג'נין (אקטואליה)

החתימה על ההסכם (צילום: יוסי וויס, חברת החשמל )

חברת החשמל חתמה היום (שני) על הסכם עם הרשות הפלסטינית ולפיו תוגדל אספקת החשמל לעיר הפלסטינית ג'נין וצפון השומרון. על פי ההסכם שנחתם תוקם תחנת משנה שתגדיל את זרם החשמל בכ-60 מגהוואט.

הבוקר מסרה חברת החשמל את התחנה הראשונה מתוך ארבע שנבנו ביהודה ושומרון, המסירה התבצעה במהלך טקס בו השתתפו ראש הממשלה הפלסטינית ראמי ראמי חמדאללה ושר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ.

ההסכם שנחתם יביא לכך שהגביה על החשמל מהאזרחים תיעשה בצורה מיטבית ויעילה יותר מזה הקיים כיום, התחנה תופעל על ידי צוותים של חברת החשמל הפלסטינית.

הגדלת זרם החשמל לתושבי הרשות הפלסטינית מתבצעת על רקע משבר החשמל המתמשך בעזה, שם התושבים מקבלים שעות בדדות של אספקת חשמל לבתיהם במהלך שעות היממה, על פי דיווחים שונים ישאל נענתה לדרישת הרשות הפלסטינית לצמצם את אספקת החשמל בעזה כהפעלת מנוף לחץ על חמאס שייכנע לדרישות הרשות.

השר יובל שטייניץ שהשתתף בטקס אמר: "זה רגע היסטורי ומעודד שבו חונכים את התחנה הראשונה ברשות הפלסטינית, אם פועלים ביחד, אז אפשר לקדם דברים בשטח".

השר שטייניץ הוסיף ואמר: "ישראל מעוניינת בשיפור הכלכלה הפלסטינית, ויש כאן פרויקט שהוא טוב לשני הצדדים. לפלסטינים הוא יספק יותר חשמל בהזרמה רצופה וטובה יותר, וההסכם טוב גם לישראל כי הוא מבטיח באמצעות ערבויות שתוספת החשמל לפלסטינים לא תיפול על כתפי חברת החשמל. אני מקווה שהפרויקט הזה ישמש מודל לפרויקטים עתידיים".

יו"ר חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון-טל, אמר בטקס: "הסכם זה מהווה אבן דרך משמעותית לקראת הסכם כולל למכירת אנרגיה מחברת החשמל לרשות הפלסטינית. בדרך ישנן עוד שלוש תחנות משנה לקראת חיבור, אשר יחדיו יהוו קפיצת מדרגה משמעותית לאיכות ולזמינות החשמל ברשות".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי שהשתת ףאף הוא בטקס אמר: "הטקס היום מסמל את הסנונית הראשונה להסכם החשמל שנחתם לפני כשנה, אשר מבטיח לישראל את התשלום בגין אספקת החשמל ומאפשר לפלסטינים לנהל את משק החשמל. קיום דיאלוג ישיר עם הפלסטינים מוביל להישגים ולהסכמים חשובים. התיאום והקישור האזרחי והביטחוני מהווים נדבך משמעותי ליציבות הביטחונית באזור יהודה ושומרון".

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, התייחס בדבריו דווקא למשבר החשמל בעזה, ואמר: "הנשיא העלה יוזמה מול חמאס ואנחנו ממתינים לתשובתם החיובית בנוגע לפיזור הוועדה המנהלת שהקים חמאס בעזה ולאפשר לממשלת האחדות לפעול בכל התחומים האפשריים ברצועת עזה. הסנקציות על עזה, זה לא תנאי, אלא עסקת חבילה שלמה, אנחנו לא רוצים שתי ממשלות, אלא ממשלה אחת, שעליה גם הסכים חמאס, והיא שצריכה למלא את מלוא הסמכויות".

החתימה על ההסכם עם הפלסטינים (צילום: יוסי וויס, חברת החשמל)
החתימה על ההסכם עם הפלסטינים (צילום: יוסי וויס, חברת החשמל)
החתימה על ההסכם עם הפלסטינים (צילום: יוסי וויס, חברת החשמל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר