בשורה: המדוזות עוזבות את חופי ישראל

רוצים ללכת לים אבל נמנעים בגלל כמויות המדוזות? היכונו להקלה. המכון לחקר ימים ואגמים הודיע כי ישנה הצטמצמות משמעותית בכמות המדוזות ממין חוטית נודדת (תיירות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

בשורה לרוחצים בים: אחרי כמה שבועות בהם החופים בישראל היו מלאים במדוזות צורבות שהפכו את הרחצה ללא נעימה במקרה הטוב מסתמן כי שיא העונה עבר וכי אנו צפויים לראות פחות ופחות מחיית הג'לי הימית הזו.

המכון לחקר ימים ואגמים דיווח הבוקר (שני) על הצטמצמות משמעותית בנחיל המדוזות. לאורך החופים אותרו עשרות בודדות של מדוזות מהמין חוטית נודדת, והדיווחים על צריבות ומים צורבים קטנו. פרטים ממינים אחרים, כמו כוכבנית ופילוריזה נקודה מופיעים במים, אך הם אינם צורבים.

נחיל הקיץ של החוטית הנודדת הגיע למימי ישראל לפני פחות מחודש, כך שעונתן של המדוזות הצורבות הייתה קצרה באופן יחסי אם כי עדיין מדובר היה בכמות גדולה יחסית.

לא רק בישראל סובלים מהמדוזות שמתרבות מידי שנה, גם במצרים הפכו החופים לעמוסי מדוזות צורבות כשההערכה היא שחלק גדול מהן מגיע דרך תעלת סואץ ממימי האוקיינוס ההודי והשיפוצים האחרונים בתעלה והרחבתה גרמו לכניסה משמעותית של נחילי מדוזות למימי הים התיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר