"ממצאים מרגשים"

מחקר: בדיקת הדם הפשוטה שתזהה סיכון למוות בעריסה

התופעה הכואבת של מוות בעריסה, שקורית שוב ושוב, עשויה להצטמצם משמעותית אם תוטמע בדיקת דם פשוטה שעל פי מחקר חדש תגלה מראש מי הפעוט שנמצא בסיכון גבוה לזה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

האם בקרוב ניתן יהיה לזהות תינוקות עם סיכון גבוה למוות בעריסה? כך לפחות עולה מתוצאות מחקר טרי שגילה, כי במוחם של רוב התינוקות שמתו בעריסה נמצאה כמות גבוהה של הכימיקל סרוטנין.

פעילותו של הסרוטנין, באמצעות העברת אותות לאורך העצבים בגוף, מנטרת בין השאר את הנשימה ואף יכולה להשפיע על תפקוד הלב, המערכת ההורמונלית והשרירים.

61 תינוקות שמתו בעריסה נבדקו במחקר שנערך בארצות הברית, ממנו התברר כי כמות גבוהה של סרוטנין נמצאה אצל כשליש מהם. כעת יתכן כי בדיקת דם פשוטה תאפשר לרופאים למדוד את כמות הסרוטנין כדי להצביע על מקרים של סיכון גבוה, שיש להשגיח עליהם.

כידוע, תסמונת מוות בעריסה הינה הסיבה השכיחה ביותר לתמותת תינוקות מגיל חודש ועד גיל שנה. והיא אחראית על 35-55 אחוז מהתמותה בגיל זה. מוות זה היה קשה עד כה לאבחון יחסית למקרי מוות אחרים, ועל כן הגילוי יוכל לסייע לקביעת סיבת המוות.

הגר"י זילברשטיין: אמא חייבת לשמוע לדברי הרופאים ולהשכיב את הילד לפני הנחיותיהם (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

לדברי ד"ר רוזמרי היגינס מ'המכון הלאומי לבריאות הילד ולהתפתחות אנושית' בארה"ב, "אלה ממצאים מרגשים. יש צורך במחקר נוסף, אבל זה עשוי להוביל אותנו לבדיקה שתבדיל בין מקרי מוות בעריסה לבין מקרי מוות של תינוקות מסיבות אחרות".

יצויין, כי ד"ר היגינס הודתה שבדיקת דם כזו תהיה זמינה לציבור רק עוד זמן רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר