פייק ניוז?

הקרמלין: "לא מכירים את עורכת הדין הרוסייה"

הממשל הרוסי טוען כי אין לו מושג מי זו עורכת הדין שפגשה את בנו של טראמפ ובכך הם מחזקים את גרסתו של טראמפ ג'וניור כי נפל בפח של עורכת הדין שבזבזה את זמנו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נטליה וסלניצקיה (צילום מסך: מתוך חשבון הטוויטר של העו"ד)

מי זו עורכת הדין המסתורית שפגשה את בנו של הנשיא דונלד טראמפ? הקרמלין מסר היום (שני) כי אין לו היכרות עם עורכת הדין שלפי דיווחי התקשורת האמריקאית נפגשה עם דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

כזכור, ה'ניו יורק טיימס' דיווח הלילה כי דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, נפגש עם עורכת דין המקורבת לקרמלין לאחר שזו הבטיחה למסור לו מידע שיפגע ביריבה של אביו בבחירות - הילרי קלינטון.

הפגישה המדוברת בין דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של הנשיא, לבין עורכת הדין נטליה וסלניצקיה נערכה במהלך מסע הבחירות ב-2016, שבועיים לאחר שטראמפ נבחר למועמד המפלגה הרפובליקנית בימרוץ. על פי התחקיר, מנהל הקמפיין של טראמפ דאז, פול מנפורט, וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, נכחו גם הם בפגישה שאמורה הייתה לסייע לקמפיין של הנשיא.

על פי חמישה יועצים בבית הלבן, טראמפ ג'וניור הסכים לערוך את הפגישה רק לאחר שקיבל הבטחה לקבל מידע שיזיק ליריבתו של אביו ויסייע לקמפיין הרפובליקני. טראמפ ג'וניור, קושנר ומנפורט הודו לאחרונה בעל כורחם שהפגישה נערכה, אך לא פירטו מה היה תוכנה.

לפי ה"ניו יורק טיימס", הפגישה מצביעה על הסוגיה המרכזית שנחקרת בנוגע להתערבות רוסית בבחירות האמריקניות: האם אנשי טראמפ קשרו קשר עם הרוסים כדי להביא לניצחון? הודאתם של שלושת המקורבים מאוד לנשיא מראה לראשונה כי אכן חלק מאנשי הקמפיין היו מוכנים לקבל עזרה מרוסיה. בנוסף, פגישה זו מצביעה לראשונה על מעורבותו של טראמפ ג'וניור אם כי לדבריו הסיפור היה אחר לחלוטין ובעצם הם נפלו בפח של עורכת הדין הערמומית.

על פי הניו יורק טיימס, גו'ניור סיפר כי פגש את עורכת הדין לבקשתו של מכר נוסף. "לאחר דברי נימוסין, היא אמרה שיש בידה מידע על כך שגורמים הקשורים לרוסיה מממנים את הוועדה הלאומית הדמוקרטית ותומכים בקלינטון", אמר טראמפ ג'וניור. "ההצהרות שלה היו מעורפלות, משתמעות לשתי פנים וחסרות הגיון. היא אפילו לא הציעה מידע נוסף או פרטים שיגבו את הטענה. מהר מאוד התבהר שלא היה בידה מידע משמעותי".

טראמפ ג'וניור הוסיף כי וסלניצקיה עברה לדון בסוגיית אימוץ ילדים רוסים. "הבנתי שזו הייתה מטרתה האמיתית של הפגישה", אמר, "והטענה שבידה מידע שיעזור לי הייתה רק תירוץ לפגישה". בסוף השבוע טען טראמפ ג'וניור כי הפגישה נערכה בנושא תוכנית אימוץ הילדים. בהצהרתו נכתב: "זו הייתה פגישת היכרות קצרה. ביקשתי מג'ארד ופול לקפוץ. דנו תחילה באימוץ ילדים רוסים, נושא שהיה מאוד פופולרי בקרב משפחות אמריקניות אך הופסק על ידי הממשלה הרוסית, אבל לא דנו באותו זמן בנושא הקשור לקמפיין".

טראמפ ג'וניור, שארגן את הפגישה שנערכה במגדל טראמפ במנהטן, ציין כי אביו לא היה מודע לקיום הפגישה. עורכי דינו של הנשיא מסרו הלילה כי "הוא לא היה מודע לקיום הפגישה והוא לא נכח בה". הפגישה לא הייתה מוכרת לגורמים בממשל עד לפרסומה במסגרת טופס הסיווג הביטחוני של קושנר, המשמש גם כיועץ בכיר לנשיא. קושנר תחילה השמיט את הפגישה מהטופס אך לאחר פרסום בנושא, שינה את הכתוב ובעצם נאלץ להודות בקיומה של הפגישה.

בינתיים נראה כי למרות העובדה שפגישה כזו אכן התקיימה ככל הנראה לא נעשה בה שום דבר לא לגיטימי מבחינה חוקית למרות המוכנות של אנשי הקמפיין להיעזר ברוסים לקידום מועמדותו של טראמפ. אך טבעי היה שטראמפ הצעיר ייענה לבקשה לפגוש אותה כשהיא טוענת כי בידה מידע שיחשוף קנוניה כנגד אביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר