גורם רוסי בכיר נפגש עם יו"ר החיזבאללה

על פי דיווח של כלי תקשורת מלבנון גורם צבאי בכיר רוסי נפגש עם נסראללה והעביר לו מסר מההנהגה הרוסית ככל הנראה סביב הלחימה במלחמת האזרחים לצד אסד (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נסראללה עם אנשיו, ארכיון (צילום: פלאש 90)

הקשר בין רוסיה לחיזבאללה כחלק מהציר האיראני ידוע זה מכבר אך שיתוף הפעולה הצבאי שלהם בצורה ישירה מטריד את ישראל. אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח היום (ב') כי גורם צבאי רוסי רם-דרג ביקר בפרבר הדרומי של ביירות ונפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ועם בכירים צבאיים בארגון הטרור.

לפי הדיווח, הגורם הרוסי העביר לנסראללה מסר מטעם ההנהגה הרוסית, שבו הביע תקווה שחיזבאללה ימלא תפקיד מוגדר במלחמה בסוריה בתקופה הקרובה.

כאמור לא מדובר בהפתעה, בעבר אף נטען כי רוסיה מספקת לארגון הטרור הקיצוני אמצעי לחימה מתקדמים שבסופו של דבר יופנו כנגד ישראל. בצל הדיווחים על תקיפות ישראליות שכוונו נגד משלוחי נשק שיועדו לחיזבאללה בשנים האחרונות, הבהירה רוסיה כמה פעמים בעבר כי הובטח לישראל שנשק רוסי לא יגיע לידי חיזבאללה.

למרות הצהרות אלו, רוסיה הכחישה כי מוסקבה מאפשרת לישראל לפעול במרחב האווירי הסורי נגד חיזבאללה. יצוין, כי ישראל לא הודתה ברוב המקרים כי בכלל תקפה בסוריה וכל המידע על כך מסתמך על מקורות זרים בלבד.

ברקע הדיווח הלבנוני, הפסקת האש בדרום סוריה עדיין נמשכת, הפסקת אש שהחלה בשבוע שעבר סביב שיחות השלום בקזחסטן. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי רוסיה מעוניינת לפעול לחיזוק הפסקת האש ומחפשת אפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה עם ארה"ב כדי להביא לסיום המשבר בסוריה.

"אנחנו בקשר תמידי עם הגורמים האמריקנים ומעוניינים לקדם הפסקות אש באזורים נוספים בסוריה", אמר לברוב במסיבת עיתונאים שקיים. שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה-מיסטורה, התייחס היום לשאלה אם המלחמה קרבה לסיום והשיב: "יש עכשיו פוטנציאל גדול יותר ממה שראינו בעבר", אמר שליח האו"ם אם כי חובה לציין כי משפטים מסוג זה נשמעו לא מעט בשש השנים האחרונות בהן מצאו את מותם מאות אלפים ומיליונים איבדו את בתיהם במלחמה האזרחים האכזרית שסופה עוד לא ידוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר