תבוסה לעמיר פרץ וההסתדרות

ברוב של 52%: אבי גבאי הוא המנהיג החדש של "העבודה"

תוצאות מפתיעות: השר לשעבר מ'כולנו', אבי גבאי, הוא המנצח בבחירות מלאות האמוציות לראשות מפלגת העבודה - כשהוא מביס בדרכו את כל בכירי המפלגה הוותיקים והמשופשפים (פוליטי מדיני)

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

אבי גבאי הוא המנצח הגדול בבחירות לראשות מפלגת העבודה לאחר שניצח את עמיר פרץ שזכה לתמיכת הגברדיה הישנה של המפלגה ושל ההסתדרות.

גבאי שהתמודד היום בסיבוב השני לבחירות זכה לכ-52% מקולות המצביעים לעומת ח"כ עמיר פרץ, שהתמודד מולו בסיבוב השני וזכה בכ-47% מהקולות.

הבחירות לראשות העבודה היו מלאות אמוציות ומתח, לאחר שגבאי ופרץ העפילו לסיבוב השני כשהם מדיחים את היו"ר בוז'י הרצוג, נעמדו לצדו של של עמיר פרץ הרצוג, וח"כ אראל מרגלית כמו גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. גבאי שניסה בתחילה לקבל את תמיכת הרצוג נאלץ להתמודד כמעט לבד מול וותיקי המפלגה אך הצליח לעשות זאת בצורה מכובדת וטובה.

גבאי כיהן בעברו כמנכ"ל בזק ובזק בינלאומי ולאחר מכן נכנס לפוליטיקה וכיהן כשר להגנת הסביבה וכראש מטה השטח של מפלגת כולנו. בהמשך לאחר שהתפטר מתפקידו כשר בשל אי הסכמתו עם התנהלות הממשלה עבר למפלגת העבודה שם התמודד בהצלחה לראשות המפלגה.

למרות ניצחונו, גבאי נחשב כפוליטיקאי אפרורי למדי ואינו נחשב למועמד מלהיב מספיק כדי לסחוף קולות מהימין למפלגה המתפוררת שבכל הסקרים היא הופכת למפלגה השלישית בגודלה בכנסת.

גבאי אינו נחשב בשר מבשרו של השמאל הישראלי. עברו הקפיטליסטי כמנכ"ל בזק גם לא עומד בדיוק לזכותו. גבאי אף הואשם בידי אראל מרגלית כי הצביע בעבר לליכוד דבר שאותו הכחיש בשידור חי למרות שבראיון אחר אמר שאכן הצביע לליכוד. לאחר מכן טען גבאי שהצביע עבור קדימה בראשות שרון ולכן התבלבל.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה היוצא, יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב לניצחון המפתיע ואמר: "שוחחתי כעת עם אבי גבאי ובירכתי אותו על ניצחונו המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. הבהרתי לו כי אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון. שיהיה בהצלחה! שוחחתי גם עם עמיר פרץ ובירכתי אותו על מערכת הבחירות המרשימה שניהל."

ח"כ ציפי לבני, יו"ר מפלגת התנועה, בירכה על בחירתו של אבי גבאי ליו"ר מפלגת העבודה. לבני כתבה בטוויטר: "מברכת את בחירתו של אבי גבאי ומאחלת הצלחה מעומק לב. כפי שהקמת המחנה הציוני יצרה תקווה גדולה בבחירות - המשימה כעת היא ליצור תקווה מחודשת. כעת עלינו לפנות יחד לציבור ולהרחיב את השורות לגוש גדול שיהיה הכתובת לאותו ציבור אדיר בישראל המאמין בדרכינו - ושואף להחליף את השלטון ואת דרכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר