מתקפה חריגה

סגן השר מאיר פרוש נגד האדמו"ר מפארשעי: "לא היו דברים מעולם"

סגן השר מאיר פרוש במתקפה חריגה וחריפה נגד האדמו"ר מפארשעי, יוזם כינוס הרבנים בארה"ב על חוק הגיוס. הסיבה: טענת הרבי כי פרוש הוזמן לכינוס - וסירב להשתתף (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

האסיפה הסוערת על רקע ההתנגדות להתייצבות בלשכות הגיוס שהתקיימה לפני כשבועיים במונסי בהשתתפות אדמו"רים וראשי ישיבות ליטאיות בארה"ב, ממשיכה לייצר כותרות.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", האדמו"ר מהר"א מסאטמר הביע תרעומת על כך שהזמינו אך ורק את העסקנים הנמנים על חוגי הסיקריקים ומתנגדים בחריפות לחוק הקיים, תוך ש"אין אמונה בדבריהם", ולא הוזמנו עסקנים מהצד שכנגד הסוברים כי אין "גזירת גיוס".

האדמו"ר מפארשעי, שהיה מיוזמי האסיפה, טען כי סגן השר מאיר פרוש המעורב בנושא ובקיא בפרטי החוק הקיים הוזמן - אך סירב להשתתף בכינוס.

קטעים מתוך הכינוס (באדיבות המצלם)

הערב (שני) חושף "כיכר השבת" כי סגן השר מאיר פרוש שיגר מכתב מיוחד אל גדולי ישראל שהשתתפו באסיפה, בו הוא מבהיר כי לא הוזמן ע"י איש לאסיפה המדוברת וכי "הכל שקרים ולא היו דברים מעולם".

פרוש מסביר באריכות שהוא היה בארה"ב ביום ששי פר' שלח כ"ג סיון, ומספר כי ביום ראשון פרשת קרח נפגש עם האדמו"ר מנוברמינסק. הוא ביקש להיפגש גם עם הגאון רבי מלכיאל קוטלר באותו יום, וביקש לתאם פגישה - אולם הרב קוטלר לא היה בליקווד.

"לאחר יומיים נאמר לי שהרב מלכיאל רוצה שאני אגיע לאסיפת ראשי ישיבות, אמרתי לו שעד יום חמישי אני בארה"ב ואני חוזר בצהריים לארץ ישראל, שאלו אותי אם אני יכול לחזור לארה"ב בסוף פרשת חוקת, אמרתי שכן, אבל בתנאי שראש הישיבה הגאון רבי מלכיאל קוטלר או הרב חיים דוד צוויבל יו"ר אגודת ישראל בארה"ב יזמינו אותי. יש לי הכל במייל".

"אני לא רוצה לכוף את דעתי", מוסיף פרוש "אמרתי שרק שבהזמנה אני אגיע בכבוד רב. אח"כ התקשר אליי אברך ודיבר איתי על זה, מתי אני יכול להגיע. חזרתי ואמרתי לו שרק בהזמנה של הראש ישיבה או הזמנה רשמית אני אגיע. לדאבוני, מה שראיתי מודפס בקונטרס תוכן אסיפה את דברי האדמו"ר מפארשיי לא היו דברים מעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר