הסוף של דאעש?

עיראק הודיעה רשמית על נצחונה מול דאע"ש

ראש ממשלת עיראק מסר בהודעה רשמית כי צבא עיראק ניצח את כוחות דאע"ש בעיר החשובה מוסול לאחר חודשים רבים של לחימה. גם דונלד טראמפ בירך על הניצחון (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים עיראקים חוגגים במוסול, ארכיון (צילום: תקשורת ערבית)

כפי שחזו כבר לפני יותר משבוע הודיע הערב (ב') ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, רשמית, כי המערכה לשחרור מוסול מידי דאעש הסתיימה. "אני מודיע מכאן על סופה, כישלונה ומפלתה של מדינת הטרור שעליה הכריז דאעש במוסול", אמר אל-עבאדי מוקף בחיילים עיראקים חוגגים.

"הודות להקרבה של העיראקים הצלחנו, השבח לאל, להשיג את הניצחון על ה'מדינונת' המגונה והרצחנית הזו, שתיזרק לפח הזבל של ההיסטוריה", אמר אל-עבאדי. "תחי עיראק!", קרא בסוף דבריו יחד עם החיילים.

גם הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב נגד ה"מדינה האסלאמית" הודיעה שהמערכה הסתיימה. הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ בירך על ההודעה העיראקית ומסר כי הימים של דאעש "ספורים".

בשבועות האחרונים השלטונות העיראקים הודיעו כבר כמה פעמים על ניצחונם ולפנות ערב דיווחה הטלוויזיה הממלכתית כי אל-עבאדי עומד למסור "הודעה היסטורית". ההודעה הגיעה למרות שאחר הצהריים עוד דיווחה סוכנות הידיעות AP כי בעיר מתנהלים קרבות בין כוחות הביטחון לדאעש - ולא ברור אם הלחימה אכן הסתיימה. בדאעש לא הודו הערב בתבוסה ואמרו שהלחימה נמשכת.

אל-עבאדי הגיע למוסול כבר אתמול לברך את מפקדי הצבא על הקרב לשחרור מוסול, שנמשך תשעה חודשים. "המפקד העליון של הכוחות המזוינים (ראש הממשלה) חיידר אל-עבאדי הגיע לעיר המשוחררת מוסול ובירך את הלוחמים הגיבורים והעם העיראקי על הניצחון הגדול", נמסר בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה.

הצבא העיראקי היה על סף ניצחון במוסול כבר לפני כחודש, ולפני שבועיים הכריז אל-עבאדי כי "הקיץ הקץ על המדינה של דאעש" - בעקבות כיבוש מסגד א-נורי בעיר העתיקה. אלא שבימים שחלפו מאז המשיכו הג'יהאדיסטים בקרבות, ובדאעש הבטיחו שהמערכה תימשך. הערב, כך נראה, הושלמה תבוסת דאעש במוסול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר