מדע בדיוני?

לוקח לכם זמן לארוז מזוודה? המלון שיפתור את הבעיה

מלון בו תוכלו לעבור עם כל החדר על כל תכולתו במהירות הקול מעיר לעיר. את ההמצאה הדמיונית הזו הגה סטודנט אמריקאי בשיתוף רעיון של המיליארדר אילון מאסק (מעניין)

הדמיה של מלון הייפרלופ (צילום: Radical Innovation Award)

זה אמנם עדיין בגדר מדע בדיוני, אבל הרעיון של המיליארדר אילון מאסק בשילוב רעיון ממוחו הקודח של סטודנט אחר יוכל להפוך את המסע ממלון למלון בחו"ל לקל ומהיר במיוחד ובלי לארוז בכלל את המזוודה. הרעיון החדש מדבר על הקמת רשת "מלונות הייפרלופ" - שתאפשר לנופשים לעבור ממלון למלון במהירות הקול מבלי לצאת מהחדר.

הייפרלופ (Hyperloop) היא מערכת תחבורה מתקדמת שמפתח זה מספר שנים היזם המיליארדר אילון מאסק, שתוארה על ידו בתור שילוב של מטוס קונקורד, תותח אלקטרומגנטי ושולחן הוקי־אוויר.

המערכת מבוססת על טכנולוגיית אוויר דחוס, שבה קפסולה עם נוסעים יכולה לנוע במהירות של עד 1,200 קמ"ש בתוך צינור בעל לחץ אוויר נמוך, ללא צורך בשימוש בדלק. כרגע עדיין המערכת עוד לא קיימת באופן מעשי, אך הרעיון נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים.

"מלון הייפרלופ" היה הרעיון הזוכה בקטגוריית הסטודנטים בתחרות ההמצאות הרדיקליות. הוגה הרעיון, ברנדן סייברכט, סטודנט לאדריכלות באוניברסיטת נוודה בלוס וגאס, מציע לחבר 13 מלונות ברחבי ארה"ב באמצעות מערכת ההייפרלופ של מאסק.

עם זאת, בשונה מרעיון ההייפרלופ המקורי של מאסק, בתוכניתו הגרנדיוזית של סייברכט הקפסולות לא יהיו קרונות נוסעים, אלא חדרי המלון עצמם. כך יוכלו אורחים, מבלי לצאת מחדרם ובלי לארוז מחדש את המזוודה, לעבור בין 13 מלונות בכמה מהערים הגדולות ביותר בארה"ב: בוסטון, ניו יורק, וושינגטון, נשוויל, שיקגו, אוסטין, סנטה פה, דנוור, לוס אנג'לס, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, פורטלנד וסיאטל.

לפי התוכנית, כל המלונות יהיו קשורים למערכת הייפרלופ שמפתח מאסק, ותעבורת חדרי המלון הניידים תהיה באמצעותה. כל תהליך הזמנת החדרים, צ'ק-אין וצ'ק-אאוט מהמלון יוכל להתבצע באמצעות אפליקציה בסמארטפון ומבלי לצאת מהחדר כלל.

לפי ההערכות, עלות בנייתו של כל מלון הייפרלופ תהיה בין שמונה ל-10 מיליון דולר, ותתבסס על מכולות הובלה ימית אשר יעוצבו מחדש כחדרים מפוארים. כל יחידה תכלול פינת עבודה, סלון, חדר שינה ומקלחת-שירותים. מחיר לילה אחד במלון הייפרלופ, כולל מעבר למלון אחר ברשת, צפוי להיות 1,200 דולרים, העריך סייברכט.

הטכנולוגיה הנדרשת לבניית מלון הייפרלופ אמנם עדיין אינה קיימת, אולם לפי הערכת סייברכט ניתן יהיה להוציא את הרעיון לפועל בתוך חמש עד 10 שנים.

זהו לא הרעיון המטורף הראשון של מאסק שהודיע לאחרונה כי הוא עובד על פרויקט בו ישולבו במוח האנושי חלקי מחשב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר