"רשלנות והפקרות"

הילד ששתי ידיו נקטעו - תובע מיליונים

אסף יסעור מאלוני הבשן ששתי ידיו נקטעו, לפני כשנתיים, לאחר שהתחשמל כשניסה להוציא כדור מתוך מתקן של חברת החשמל, הגיש תביעת ענק נגד החברה והמועצה (משפט)

אסף והפרוטזות החשמליות היקרות (צילום: באדיבות המשפחה)

אסף יסעור‬ בן ה-15, הילד קטוע הידיים שסיפורו ריגש את המדינה, תובע יחד עם הוריו מיליוני שקלים מחברת החשמל ומהמועצה האזורית גולן בטענה כי בשל רשלנותם קרה האסון בו איבד את שתי ידיו.

כזכור, לפני כשנתיים התחשמל אסף, מאלוני־הבשן שברמת הגולן, ואיבד את שתי ידיו עד האמות כששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר חשמל. לאחר מכן עבר אשפוזים, פיזיותרפיה, וקיבל פרוטזות אלקטרוניות בבי"ח בלוס־אנג'לס לאחר שאלפים תרמו למימון הניתוח היקר במיוחד. כעת הוא והוריו רויטל וליאור תובעים מיליוני שקלים מחברת החשמל ומהמועצה האזורית גולן בטענה כי רשלנותן אפשרה את האסון.

בתביעה נטען כי המתקן מוקם במרכז היישוב, לעתים היו ילדים מטפסים על מתקן גניזה (לאכסון ספרי תורה שלא בשימוש) של המועצה, צמוד לחדר החשמל, היו עולים על קורת בטון סמוכה, ומשם אפשר היה להיכנס למתקן.

שמחת בר המצווה של יסעור, שבוע לאחר קטיעת הידיים (צילום: ישראל ירט(

יסעור הלך עם חברו לפעולה של בני עקיבא, ובדרך עצרו ליד חדר החשמל. החבר טיפס על מתקן הגניזה ויסעור אחריו, המשיך לקורה ארוכה, הבחין בכדור על רצפת החדר וירד להוציאו באמצעות ברזלים הממוקמים על קיר החדר. כשרצה לחזור מעד, אחז בכבל שהיה שם, ובידו השנייה תפס בגדר. כך נסגר מעגל חשמלי, הוא התחשמל וידיו נשרפו.

בתביעה נטען כי חדר החשמל לא היה מגודר לפי התקן, וכי לו היו מתקינים גדר אפשר היה למנוע את האסון. במתקן הושאר כבל חשמל גלוי, ללא בידוד או מניעת אפשרות לאחוז בו.

לפי כתב התביעה, שהגישו עוה"ד עמיקם חרל"פ ואלי לוי, לאחר האירוע ביצעה חברת החשמל שינויים בכל חדרי השנאים בגולן, הציבה סטנדרטים חדשים בנושא הבטיחות והכניסה את כל הכבלים החשופים מתחת לאדמה.

מהנדס החשמל אשר סלוצקי, ששכרה המשפחה לבדיקת האירוע, טוען בחוות דעת לבימה"ש: "צורת הבנייה של מתקני החשמל התבררה לפני שנים כמסוכנת. בחצרות כאלה התרחשו כמה אירועים של כניסת בני אדם וחשמול, גם למוות, אך הלקח לא נלמד. אין גידור למניעת טיפוס, והמבנה ממוקם סמוך למגרש משחקים ולמגרש חניה שנערכים בו גם משחקי כדור, כך שכדורים יכולים בנקל לעוף אל התחנה ולהישאר כלואים בה. יש סביבה נקודות חמות של תילים חשופים, נושאי מתח של 12,500 וולט. התחנה הייתה פתוחה חלקית מהחלק העליון, ללא אמצעי הגנה סביר שיכול למנוע חדירת גורמים לא מקצועיים".

סלוצקי מציין מקרה ביישוב בני יהודה, שבו נפצע ילד אנושות לאחר שטיפס וירד לתחנה הפתוחה, ומקרה נוסף בחיספין, שבו נספה ילד למוות לאחר שירד לתחנה.

כאמור, עבר מאז אסף יסעור כעשרה ניתוחים בהם הורכבו לו פרוטזות חשמליות מיוחדות המאפשרות לו לבצע דברים רבים והוא אף מתחרה כלוחם טאקוונדו מצטיין.

עו"ד עמיקם חרל"פ ממשרד עמיקם חרל"פ ושות': "המקרה המצער והמקומם מדגיש את רמת ההפקרות של חברת החשמל והמועצה המקומית. האסון היה יכול להימנע בקלות על ידי חסימה ונעילה של השטח. רק לאחר התאונה הנוראית השכילו בחברה להנהיג מדיניות חדשה, אף שהכתובת הייתה על הקיר וקדמו למקרה זה מקרים דומים".

מחברת החשמל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל. עם קבלתו תגיש החברה את תגובתה לביהמ"ש בכתב ההגנה".

מהמועצה האזורית גולן נמסר כי תגיב לאחר שתלמד את כתב התביעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר