"המצב פה קשה"

ההנחייה בבית שמש: לירות באש חיה בכלבים משוטטים

בעקבות מספר מקרים בהם להקות כלבים תקפו באישון ליל תושבים ופצעו אותם, התקבלה ההחלטה המאוד חריגה שתיושם החל מהשעה 3 בלילה ועד לשעה 7 בבוקר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

עיריית בית שמש הודיעה לתושבים בדף הפייסבוק הרשמי שלה, כי באישור משרד החקלאות, ניתן לירות באש חיה לעבר כלבים שיימצאו משוטטים בין השעות 3 בלילה ל-7 בבוקר.

ההחלטה התקבלה בעקבות מספר מקרים בהם להקות כלבים תקפו באישון ליל תושבים ופצעו אותם, מה שלא מנע מג'ודי שלום-ניר-מוזס, אשת שר החוץ לשעבר שפוטרה לאחרונה מרדיו 'כאן', לצייץ את המשפט המסית הבא: "אולי במקום לירות בכלבים, ירו בעובדי העירייה שנתנו את ההוראה?".

את ההוראה פרסמה דווקא הווטרינרית העירונית, ד"ר מאיה קמחי, שכתבה כך: "לידיעת תושבי העיר בכלל ובעלי הכלבים בפרט, כהמשך למאבק המקיף של העירייה בתופעת הכלבים המשוטטים, בוצעה היערכות מול הרגולטורים במשרד החקלאות לשינוי המדיניות ולהרחבת האפשרויות. בעקבות מספר ארועים חמורים שבהם כלבים נטושים ומשוטטים שנהפכו לפראיים תקפו ופצעו תושבי ותושבות העיר עד כדי סכנת חיים, נעתר משרד החקלאות לפניות העירייה והתיר ליחידת הפיצו"ח לירות בכלבים ברובי ציד".

"פעילות הירי בכלבים מתפראים מותרת מתוקף פקודת הכלבת ותתבצע על ידי צלפים מיומנים של יחידת הפיצ"ח. התושבים מתבקשים לוודא כפליים שכלביהם לא יצאו לשוטט לבד. הפעילות תתקיים בין השעות 3 לפנות בוקר ועד 7 בבוקר", היא מסיימת.

ראש העירייה משה אבוטבול עם מפקד המשטרה המקומית (צילום ארכיון: Yaakov Lederman/Flash90)

הפוסט עורר סערה בקרב התושבים, ברשתות החברתיות: חן הגיבה בעמוד הפייסבוק של העירייה: "אולי כדאי לשקול לירות ביצורים משולחי רסן אחרים, כאלה שיורקים על ילדות בנות 6 עם חולצה מעל המרפק. איבדתם את זה לגמרי. בושה ותעודת עניות לכם. במקום לטפל בבעיה, פשוט יורים בה? דוחה ומצער".

לילך כתבה: "זו התנהלות ברברית ביותר - במקום לרצוח כלבים משוטטים מסכנים תקימו עמותת 'בית שמש אוהבת חיות' כמו שיש בכל הארץ, בכל עיר שמכבדת את עצמה. ובעמותה כזו קולטים כלבים משוטטים, מטפלים בהם ומוצאים להם בתים".

הדר השוותה את הירי בכלבים לשואה: "מה? תגידו, מה אנחנו בגרמניה הנאצית של שנות ה-30? בהמות אדם! אני לא מאמינה למה שקראתי עכשיו! מי התת אדם שחוקק את החוק הזה? אני מקווה מאוד שזו בדיחה".

ההודעה שעוררה סערה (צילום מסך)

אך יש גם מי שהביעו תמיכה בהחלטה החריגה: יהודית כתבה בעמוד הפייסבוק: "לא נעים אבל אי אפשר לחיות ככה כשהילדים מפחדים לצאת מהבית. אנחנו מקווים שזה יהיה הסוף של זה. אני מכירה אישה שהכלבים סתם תקפו אותה - הם הקיפו אותה כשדיברה בטלפון והם גררו אותה ברגליים. הייתה עוד ילדה תקפו שישבה על ספסל ודיברה בטלפון, רחוב לידי, וגם אותה תקפו. כל היפי נפש מוזמנים לקחת כלב כזה הביתה. נראה אתכם חכמים אחרי שתוקפים אותכם או ילדיכם, חס וחלילה. אני באמת מקווה שזה הסוף".

הודיה תיארה: "אני הותקפתי על ידי כלב משוטט ופינו אותי באמבולנס עם חתך בגבה, אבל אני לא בעד לפגוע באותם כלבים משוטטים בצורה כזאת! אלה בדרך נכונה וראויה. לתפוס בצורה נורמלית!".

הציוץ המסית של ג'ודי שלום-ניר-מוזס (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר