האזינו להקלטה

לראשונה - חוגי הקנאים נגד הפלג הירושלמי: "צבועים"

מתקפה חריפה בחוגי הקנאים נגד "הפלג הירושלמי" והנהגתו, זאת בשל החלטת הגר"ש אוירבך ליטול תקציבים מ"המדינה הציונית". "הצבועים - שאין בעולם רע מהם!" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הג"ר אוירבך לצד הדיווח ב"כיכר השבת" שעורר את הסערה (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

על רקע הדיווח ב"כיכר השבת" על פתיחת סמינר "הפלג" בירושלים, כאשר בהחלטת מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אוירבך הוא יתוקצב על ידי המדינה ויכלול את תכנית "עוז לתמורה", יוצאים בחוגי הקנאים למתקפה חריפה נגד ההנהגה של הפלג הירושלמי.

בקו הנייעס המרכזי של חוגי הקנאים, המוכר בשם "קול החרדים בארה"ק" ומשדר חדשות באידיש מישראל אל חוגי סאטמר והקנאים ברחבי העולם, תקפו בחריפות את ראשי הפלג הירושלמי והגדירו אותם: "הצבועים אשר אין בעולם רע מהם". לדבריהם, ה"קו הקנאי" שכביכול נקטו בפלג, נבע מ"כמה עסקנים בריסקאיים שחברו לראשי הפלג בנסיון להשפיע עליהם 'קנאות', אולם העיתון ומנהיגי המפלגה כולם הם חסידי "אגודה" שמנסים להפיק רווחים פוליטיים".

בקו הטלפון של הקנאים מסקרים את הפרטים שפורסמו ב"כיכר השבת" והוכחשו על ידי הפלס, אולם אומתו על ידי רישומי משרד החינוך, ותוקפים את "ההיגררות של חוגי קנאיים ללכת יד ביד עם מנהיג מפלגת בני תורה שהוכשר על ידם למרות שהוא אינו קנאי ובמשך 17 שנה מקבלים את המהלכים שהוא ואנשיו מובילים".

הם מאשימים את ראשי הפלג הירושלמי ב"התקפה אישית כנגד מנהיג מפלגת דגל התורה, במקום למלחמה כנגד הגיוס ש'מביאה חורבנות רבים'", ומציינים כי בהפגנת העדה החרדית שאורגנה ע"י הגר"ש אוירבך כנגד הנח"ל בשנת תשס"א, מנעו את הקראת מכתבו של הרב שטיינמן כנגד הנח"ל החרדי, ותוקפים את ההפגנות הפראיות ואת איסור ההתייצבות בלשכות הגיוס.

הגורמים הקנאים מביעים חשש כי אותם אלו ש"מכשירים את הפלג" בניגוד לאנשי דגל התורה, יצביעו בבחירות כאשר הפלג יהיו קרובים לאחוז החסימה ויחליטו לרוץ בבחירות. הם משווים אותם לאנשי אגודה שנלחמים בשמאל, "אבל אוהבים את הימין ואת נתניהו, בעוד שניהם רשעים".

הקנאים מודיעים בהמשך כי יוסיפו לתמוך בכל מוסד שאינו נהנה מתקציבי המדינה, "בין אם זה חיידר תשב"ר של הרב שטיינמן ובין אם זה בית ספר בית יעקב של הרב אוירבך".

התמליל המלא:

"מכלל הצבועים אשר אין בעולם רע מהם!

באכזבה מרה ובאנחה עמוקה, התקבלה הידיעה האחרונה בנוגע לסמינר החדש שנפתח בירושלים ע"י מפלגת "בני תורה" המתחרה האגודאית של מפלגת "דגל התורה", שהמפלגה החדשה הזו במשך כמה שנים רצופות ניהלה תעמולה כבדה לחסידי סאטמר כאילו הם מתחילים להתקרב לשיטה הקנאית שלנו, וכל המוסדות ה"חדשים" שהם פותחים הולכים להיות על טהרת הקודש. אבל כעת הם בשאט נפש מסרו את המפתחות של המוסד החדש, לאותו מנהל שבשנה האחרונה פתח את הסמינר שלהם בבני ברק, שלצערנו נהנה כראוי משולחן איזבל, ולא עוד לא שהוא נתפס על חם בכך שהוא נרשם בלימודי הליבה הטריפה של תוכנית "עוז לתמורה", והוא כבר קיבל על כך מהממשלה סכום מיוחד של 300 אלף שקל רק על כך שהוא לקח על עצמו את לימודי הכפירה שנאסרו אפילו אצל אנשי מפלגת דגל התורה, היות וזה תכנית נוראית שמוסרת לגמרי לממשלת השמד את המפתחות של חינוך הבנות.

כידוע ישנם היום בתוך מפלגת "בני תורה", הרבה עסקנים שבאים מהחיידר הבריסקאי, והם נהיו חלק מהמפלגה הזו, כשהם ראו בכך את ההזדמנות שהם יוכלו להוביל את המפלגה הזו לקצת יותר קנאות, למרות שכל היסוד של עצם המפלגה הזו, הציבור שלה, מנהיגי המפלגה, העיתון הפלס, ואפילו המנהיג שלהם בעצמו, הם כולם חסידים שרופים של כל מנהיגי האגודה הישנים, והם לא מוכנים בכלל להודות על האמת שהיה להם טעות כל השנים. כל מה שהם כן מוכנים זה בפרטים שמביאים להם רווחים פוליטיים כדי להכות את הצד השני שלהם, אגודה נגד אגודה, ובמקרה הטוב ביותר זה "אגודה ימנית כנגד אגודה שמאלנית".

כעת כשהמפלגה החליטה לפתוח את הסמינר בירושלים, התחולל שם ויכוח מי ינהל את הסמינר, האם זה יהיה המנהל שמנהל את הסמינר החדש שלהם בקרית ספר, שהוא מנהל קנאי ומנהל את המוסד על טהרת הקודש עם העזרה של אנשי שלומינו חסידי סאטמאר, או שזה יהיה המנהל שמנהל את הסמינר בבני ברק, שלוקח לצערנו כן כסף מהמדינה.

בשבועות האחרונים התבהרה תמונה מחרידה, שהסמינר הבני ברקי לצערנו נרשם ומקבל כסף בשביל לקבל את לימודי הכפירה של "עוז לתמורה".

התכנית "עוז לתמורה", זה תוכנית כחלק מ"תכנית הליבה", שהוא אמצעי שחוץ מהלימודים שהמדינה דורשת מכולם, שאפשר יהיה לקבל כסף מיוחד נוסף אם לומדים עוד תוכנית לימודים מיוחדת מתוך לימודי הטריפה של "תכנית הליבה" , במטרה רח"ל לשנות את הנוער החרדי היל"ת.

ולמרות שלפני חצי שנה עיתון "הפלס" הכחיש בנחרצות את הידיעות שהתפרסמו בשעתו רק בתור שמועות, שהסמינר החדש בבני ברק נרשם בתכנית "עוז לתמורה", בכל זאת כעת התברר מהמסמכים שמוכיחים שהסמינר כבר בפועל קיבל כסף נפרד ומיוחד בתור שכר על זה שהם לקחו את הלימודים הנוראים הללו שהם נאסרו בצורה חריפה על ידי כל גדולי ישראל.

הדבר הזה נתן תקווה שזה יתן את העליונות למספר המצומצם של העסקנים הקנאיים שבתוך המפלגה הזו, והסמינר הנוכחי שאמור להפתח כעת, לא יימסר לידיים שלהם, אלא יהיה על טהרת הקודש, ועסקני אנשי שלומינו כבר היה להם את ההבטחה למנהל מקרית ספר שהם יעזרו לו בכל מה שיצטרכו אם הוא יצליח להעביר את הסמינר בירושלים על טהרת הקודש.

למעשה הגיע בשבוע האחרון השמועה הלא טובה, שהסמינר ייפתח למעשה על ידי המנהל של הסמינר הבני ברקי, ולצערנו הוא כן ייהנה משולחן איזבל בלי בושה.

לפי הידיעות שהתפרסמו בעיתונות החרדית המקומית, מנהיגי המפלגה בירושלים צעקו שהקנאי מקרית ספר לא מבין את הציבור הירושלמי של המפלגה הזו, ולכן הרב אוירבאך נתן את ההוראה הרשמית שהסמינר ינוהל על ידי המנהל הבני ברקי, שכן לוקח כסף מהמדינה.

בשבוע שעבר התקיימה באמת לצערנו ההרשמה לסמינר החדש בירושלים, ששם חילקו קונטרס חדש עם כל הפרטים בנוגע לסמינר החדש, ושם כתבו בצורה ברורה בלי בושה שהולכים כן לקחת כסף מהממשלה, והם כותבים שם בתור שאלה, הרי אם כן לוקחים כסף במה אפשר להיות בטוחים ממול משרד החינוך. תשמעו את התשובה:

"במוסד הנוכחי אומרים לכל ההורים, שברגע שמשרד החינוך יתערב ויחליף את הלימודים, יענו להם בשלילה גורפת ויהיו מוכנים להחזיר להם את הכסף!"

הציבור ודאי יודע את הסוד, שאת אותם דיבורים אומרים כל המפלגות האגודאיות, בלי יוצא מן הכלל.

לצערנו לצערנו, כואב הלב לדבר בצורה פתוחה, אבל בזמן שהמפלגה הזו לקחה את החוצפה לצאת כנגד כל הקדוש לנו בשבועיים האחרונים, בין באתרי האינטרנט ובין בקווי הטלפון שלהם בצורה מלוכלכת, הכל בגלל שהמפה הפוליטית שלהם חטפה מכה מסויימת כתוצאה מכך שדרך המלחמה של סאטמר נעמדה בחזרה על מכונה, כעת זה הזמן הראוי ביותר לדבר ברור ובמילים גלויות לחסידי סאטמר נאמנים לשיטת רבוה"ק זי"ע.

כל החיבור עם העסקנים שם כבר התחיל לפני 17 שנים, לאחר שהפוליטיקה הליטאית רחשה בצורה שקטה מתחת לשולחן, הכל היה ממקור לא טהור של כמה יחידים שהובילו כל מיני מהלכים ותרגילים מתחת לשולחן שאין כאן מקומם להאריך, עד שהם הצליחו להציג זאת בתמונה מעוותת כאילו שהמנהיג של מפלגת בני תורה הזו, הוא כבר כל כך כשר שהעדה החרדית צריכה ללכת עמם "יד ביד" בכל תנועה ופסיעה.

כשהם מחליטים ללכת במהלך המטורף של איסור ההתייצבות, בתקופה שבה כל בן ישיבה יכול לקבל הלאה את הדיחוי – אנו צריכים לרקוד אחריהם.

מתי שהם מחליטים שלא להקריא את המכתב של הרב שטיינמן נגד הנחל החרדי, ולעשות בידים לגרום שדגל התורה תתחיל עם המהלך של השתיקה – אנו צריכים לרקוד אחריהם.

כשהם מחליטים לשיר "ימים על ימי מלך" בעצרת של העדה החרדית לגדול שלהם – אנו צריכים לבלוע את זה.

כשהם מחליטים שהיו"ר של העצרת צריך לדבר עברית לבני העדה החרדית – אנו צריכים לרקוד אחרי זה.

כשהם מחליטים לעצור את כל התנועה כשנעצר בחור שהחליט במודע להיעצר על ידי זה שהוא לא התייצב – אנו צריכים לרקוד אחריהם.

כשהם מחליטים שבמקום לעסוק בהצלת בחורים משמד הצבא, צריכה המערכה להיות מערכה אישית כנגד המנהיג של דגל התורה, מערכה מופרעת שמביאה חורבנות מרים – אנו צריכים לרקוד אחריהם.

אנו בוודאי לא מדברים מחיוב המחאה שלנו כנגד כל המפלגות האגודאיות שעבדו יחד עם חוק הגיוס, שהביא את כל הבעיות והפיתויים במה שאנו מתמודדים היום, אנו אבל מדברים מהמערכה נטולת הרסן לעצור בכך שהמערכה תהיה מלחמה אישית שמביאה רק הירוס וחורבן.

כל זה מגיע הודות לכך שהסיקריקים השמלאנים כבר עבדו שנים ארוכות על הסגנון הזה, והחליטו להכשיר חלק אחד מתוך המפלגה האגודאית בכל מיני אופנים.

הסיקריקים הללו שחיפשו לעשות חיבור טוטאלי של "יד אחת" עם מפלגת בני תורה, הם כאלו שכל הקנאות שלהם בנויה על בעיטות ביחידים, הם לא יודעים מה הכוונה של מלחמה בציונים, זה בשבילם לא מעניין, העיקר הוא שיכולים לקחת חלק אחד מהאגודאים ולהכות בהם בלי הרף, לטיפוסים הללו היה התכנית הטובה ביותר להתחבר יחד עם המפלגה הזו ולנהל תעמולה בכל העולם כאילו הם קנאים סאטמראיים.

אותם אלו שקנו את הסילוף הזה שהמפלגה הזו קרובה אלינו, זה נראה כמו אותם אגודאיים שצועקים שהציונים השמאלניים הם רשעים, הם מחפשים עקירת התורה, אבל הציונים הימניים, ביבי נתניהו, הם הרי קודש קדשים, הם הרי החברים שלנו, הם אוכלים נבלות וטריפות רק כשאף אחד לא רואה, הם כשר וישר! ככה זה נראה אצל אותם קנאים מזוייפים שניהלו את התעמולה אצל היהדות החרדית עם כוונות רעות, כאילו שצד אחד השמאלי של אגודה זה טריפה, אבל הצד הימני של האגודה [מפלגת בני תורה], זה כבר אחד איתנו, כשר וישר.

כעת אוכלים את הפירות, כשרואים איך שהבלוף מתחיל לנזול, והצעירים לגמרי מבולבלים, מה הולך כאן? כן כסף לא כסף, מוסדות ישנים – כן, חדשים – לא, ילדות קטנות – כן, ילדות גדולות – לא, לשכת הגיוס – לא, אבל "עוז לתמורה" כן. מה הולך כאן בעולם?

ומתי שלמפלגה הזו יהיה מספיק קולות לפתוח מפלגה לכנסת המינים, ויהיו בחירות למפלגה שלהם, מי יודע כמה בלבול יהיה אז, כמה בני ירושלים שאף פעם לא הצביעו בבחירות, כמה אז ירוצו להצביע במטרה של"מפלגה הקדושה" הזו יהיה מספיק קולות ח"ו.

אבל אנחנו חסידי סאטמאר נאמנים לה' ולתורתו, נאמנים לדרך הסלולה מרבותינו הק', אנו אף פעם לא נתנו לעצמנו להיות מובלים לשום רוח חיצונית, לא לימין ולא לשמאל, אנו נשאר הלאה ישרים ונאמנים לשיטה הקדושה של ויואל משה, אנו הלאה נחזר ונלמד עם הילדים שלנו את מה שרביה"ק לימד אותנו. אנו נמשיך הלאה ונעזור לכל מוסד ומוסד על טהרת הקודש, בין זה מוסד תשב"ר חזו"א של הרב שטיינמן, ובין אם זה מוסד בית יעקב החדש של הרב אויערבאך, כל מוסד ומוסד שירצה לאחז ישר ולהיות מנותק ממשרד השמד, ימצא אצלינו דלת פתוחה. כל מערכה ומערכה נהיה בראש העומדים לימין אחינו שבארה"ק, ואנו לא נאבד את המבט הישר שלנו מהגורמים שמסביב, לא נסתכל מה הלץ הזה יש לו לומר ומה יש לכתב הרשת החברתית באינטרנט לבכות, אנו נישאר יהודים סאטמאראים חזקים, עד ביאת הגואל.

בדרך התורה נלך באש ובמים, לקדש שם שמים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר