פרסום ראשון

'שער התלמוד' נכנעה: "קיבלנו יעוץ מוטעה וגרמנו חילול השם"

ראשי ישיבת שער התלמוד במכתב לתלמידים: "אילו קיבלנו את ההצעה הראשונה של ראש העיר מלפני כשלוש שנים - הכל היה נחסך. קיבלנו ייעוץ שגוי ומוטעה שגרם לחילול ה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
זייברט וראש הישיבה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ובאדיבות המצלם)

סאגת פינוי ישיבת 'שער התלמוד' מגיעה הערב לסיומה: במכתב שמפרסמים הערב ראשי ישיבת שער התלמוד הרב יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן, הם מודיעים על החלטתם להתקפל במאבק מול ראש העיר. ההערכה היא כי ראש העיר יסתפק בהסכם ה'כניעה' של הישיבה והודאתם בטעותם, וכעת ינסה לסדר לישיבה שטח בהקצאה.

"בצער רב ומועמק לבנו השבור כאשר הוויכוח על מקום הימצאה של ישיבתנו הקדושה נגרר למחוזות של חילול ה נורא והנה מתברר שהייעוץ שקיבלנו בתחילת הדרך היה שגוי ומוטעה" כותבים הרבנים. "באמת לא היינו צריכים להתחיל בהליך המשפטי. ואילו היינו מקבלים את ההצעה הראשונה של ראש העיר מפלני כשלוש שנים כל זה היה נחסך".

המכתב עליו חתמו ראשי הישיבה (באדיבות המצלם)

"הישיבה יקרה לליבנו מאוד ותלמידיה מעל הכל. והיות וכל רצוננו שהישיבה תמשיך ותשגשג והמצב הנוכחי מזיק כידוע, לכן הננו בזאת להביע את צערנו העמוק על כל ההליך וכל המסע התקשורתי הנעשה סביב הישיבה".

"לאור זאת הננו מפסיקים את כל עיסקונו בישיבה אחרי עשרות שנים של מסירות. הישיבה תמשיך ותשגשג בעזרת ה' גם בלעדנו אבל ליבנו אתכם, החותמים בדמע ובצער ושואפים להרבות אהבת חינם. יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן".

הסיפור של שער התלמוד, גרסת הישיבה (המייל האדום)

הבוקר דווח ב"כיכר השבת" כי ראש הישיבה הרב יצחק ברוורמן והרב יהודה פכטר ביקרו במעונו של הגאב"ד הגאון רבי יהודה סילמן על מנת שייכנס לעובי הקורה בנסיון למצוא פתרון. כאמור, שעות לאחר מכן "כיכר השבת" מפרסם לראשונה כי הישיבה מסיימת את מאבקה מול ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר