"הסכם של גברים"

הרשת הצדיעה: השוטר חנן פרידמן ויתר לנהג על הדו"ח

שוטר שעצר נהג משוחח בטלפון ובלי טסט לרכב החליט לוותר לנהג בתנאי שיבצע את הטסט מיידית. הנהג עמד בהתחייבות והסיפור זכה לאלפי לייקים ומאות תגובות בפייסבוק (משטרה)

אילוסטרציה, המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום: אורי לנז, פלאש 90)

"היום כשנהגתי בדרכים, הבחנתי בנהג משוחח בטלפון בזמן נהיגה. הוריתי לנהג לעצור בצד, הנהג לרגע לא היסס, היה איתי כנה התנצל והבין את חומרת מעשיו. בנוסף לכך ששוחח בטלפון הוא גם נהג בלי טסט ברכב מזה כחודשיים, כשברכב כיסא תינוק. אז מה נשאר לעשות?" - במילים האלה פתח השוטר, חנן פרידמן את הפוסט בדף הפייסבוק שלו שהעלה אתמול (שלישי) וזכה לפופולריות אדירה עם מעל ל-14 אלף לייקים ומאות תגובות.

"עשיתי עם הנהג הסכם של גברים. אתה הולך מכאן לעשות טסט ואני מאמין בך ומוותר לך על דוח יקר ועגמת נפש מיותרת, העיקר שלרכב יהיה טסט וכולם יסעו בו בבטחה", כתב פרידמן. "הוא לא האמין לי בתחילה, נתתי לו את הנייד שלי כדי שיהיה ישר מספיק להראות לי שעשה כן וזה מה שהוא שלח לי כשעה אחרי. מוסר השכל - להפעיל שיקול דעת, לא תמיד ענישה משיגה את התוצאות. לפעמים יש דרך אחרת טובה יותר".

לפוסט צירף פרידמן צילום מסך של התכתבות וואטסאפ בינו לבין הנהג, שעצר בכפר סבא. הנהג כתב לו: "שלום אדוני הקצין. עצרת אותי לא מזמן וביקשת ממני לשלוח לך שעשיתי טסט ואני בן-אדם של מילה".

בהתכתבות שלח לו הנהג תמונה של הטסט המעודכן ופרידמן ענה לו: "אחלה אחי. חסכת 1,000 ש"ח על טלפון לתשלום על טסט. מבחינתי נסלח! שמור על עצמך".

גם הנהג שי כהן פרסם את הזווית שלו למקרה בעמוד הפייסבוק שלו, "לפני יומיים עצר אותי שוטר סמוי בגלל שדיברתי בטלפון בזמן נהיגה - טעות שלי, מודה על חטא. במקרה גם לא היה לי רישיון רכב בתוקף, "טסט", מהניידת ירד קצין והזדהה כ'חנן הקצין', הוא ביקש ממני רישיון נהיגה ורכב, אני נתתי לו את המסמכים והוא הלך לניידת לבדוק את הפרטים.

"אני בינתיים ירדתי מהאוטו ועשיתי סיגריה בזמן שחיכו כבר לדו"ח חשבתי שאני הולך לצאת מופסד לפחות באלפייה על טלפון ואז הבן אדם המדהים הזה שאל אותי למה אין לי טסט והסברתי לו שלא יצא לי לעשות כבר במשך חודשיים ולא משנה הסיבה".

הנהג המשיך וכתב: "הוא שאל מתי אני הולך לעשות ואמרתי לו שהיום אחרי שאני אסיים אצל לקוחה (הייתי בדרך ללקוחה). ואז הוא צילם בטלפון את הרישיון שלי, הרישיון רכב, ואמר לי שאם אני ישלח לו צילום שעשיתי טסט באותו היום הוא ישכח ממה שקרה ולא ייתן לי את הדו"ח. הלכתי ועשיתי את הטסט ושלחתי לו תמונה שעשיתי והוא שלח לי את מה שאתם יכולים לראות בתמונה למעלה".

"חייב להגיד לכם שיש אנשים טובים ושוטרים טובים כפרט והוא הראה לי שלא כל שוטר הוא "עריץ" כמו שיצא לחלקנו לפגוש בחיים, הוא באמת החזיר לי את האמונה שיש עדיין שוטרים טובים שלא מעוניינים רק לדפוק אותך", כתב הנהג המרוצה.

למרות מאות התגובות החיוביות שקיבל השוטר הוא ספג גם ביקורת על כך שנטל את החוק לידיו ולא פעל על פי הנהלים. הגולשים טענו כי שום דבר לא חייב את כהן לעמוד בהבטחתו והוא היה יכול להתעלם ולא לעשות את הטסט.

במשטרה לא הגיבו עדיין למקרה, כשהם בטח מתלבטים האם לנזוף בשוטר שפעל שלא על פי הנהלים אך שיפר את תדמית המשטרה שנמצאת בימים אלו בשפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר