הנאום המרגש של הדיפלומטית לשעבר • צפו

בקהילות היהודיות בחו"ל המרחק למקווה טהרה עשוי להגיע עד לכדי טיסה, אולם בישראל, בה המקוואות קרובים לקהילות, מצבם בכי רע. עינת הלוי-לוין הצליחה, באמצעות פוסט בפייסבוק, לגרום לשינוי (חדשות)

(צילום: באדיבות המצלם)

לפני כשבוע, הושק מקווה הטהרה המשופץ החדש במושב אדרת באזור מטה יהודה, במהלך הטקס נשאה דברים תושבת המקום, עינת הלוי-לוין שריגשה את הנוכחים בסיפורה האישי עת הייתה עובדת משרד החוץ בעיר הנאוי שבווייטנאם.

"גרנו בוויטנאם, שם היינו צריכים לעלות על טיסה בשביל מקווה טהרה. המרחק היה כמו בין טורקיה לישראל". היא סיפרה כי לאחר שהגיעה עם משפחתה לאדרת, נרשמה אכזבה מאחר והמקווה הקרוב לבית היה במצב רע מאוד.

"הרגשתי כעס ועלבון, אמרתי שהיה עדיף כבר לטוס שעתיים לכל כיוון בחו"ל בשביל מקווה, ולא להגיע למקום ליד הבית שנראה ומרגיש ככה. חשבתי לעצמי, לא יכול להיות שבמדינת ישראל, מדינה יהודית, מקווה ליד הבית יראה ככה".

"אז פרסמתי משהו בפייסבוק" סיפרה, "אנחנו עושים הכל בפייסבוק... כנראה שבתוך הדבר הזה הייתה תפילה חזקה, כי מיד בסיומה של איזו חתונה פגשתי את העוזרת של הרב והשר אריה דרעי, שהובילה אותי לשר לשירותי דת, ומשם הדרך לעמותת 'אורם' הייתה קצרה".

"קיבלתי טלפון מהרב יאיר עוז והוא אמר לי: 'הכל יהיה בסדר, יהיה כאן מקווה', והנה יש כאן מקווה. אני באמת חושבת שזה לא מובן מאליו. לדעתי עמותת 'אורם', עם העבודה הקצרה שלי איתם, מובילה מהפכה אמיתית בגישה, הופכת את המקומות למקומות יפים ומשמחים. הם עושים את זה באמת - והם לא ביקשו ממני לומר את זה - בכל הארץ. זו עבודה מדהימה".

"על הבמה הזו אני רוצה להודות בשם נשות אדרת ותושבי המושב לכל מי שלקח חלק במבצע המופלא הזה שתכליתו הוא 'שיתוף פעולה למען קידוש השם'. לכבוד השר לשירותי דת, עמותת אורם והעומדים בראשה, הרב עמאר, אייל משיח ומשפחתו, אשתו שעשתה לנו עיצוב מדהים שאין לתאר, לא האמנו שזה יכול להגיע למצב הזה. משפחת אזרק, התורמת תמר, ארגון הידברות, הרב שטרן, כולל אדרת והמועצה האזורית מטה יהודה".

"אזור עמק האלה זרוע כולו במקוואות עתיקים שמצביעים על חיי קהילה יהודית תוססת שחייתה כאן בימי בית שני. אנחנו רוצות ורוצים להיות חלק מהמשך ההיסטוריה הזו ולקיים כאן חיים יהודיים תוססים ומלאים, לצערנו אנחנו חשים לפעמים שהיישוב אדרת, על הגבעה הזו, לא ברשימת סדרי העדיפויות. למזלנו יש כאן אנשים טובים ויקרים שעזרו לנו להקים את המקווה הזה".

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומרת הלוי-לוין כי "צריך להשקיע בזה חשיבה וכמובן להמשיך את העבודה המדהימה שאורם ועוד עמותות עושות בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר