תקנה חדשה?

רבני ביתר עילית לבעלי האולמות: תתאמו מולנו לפני שאתם מאשרים אירוע

רבני העיר ביתר עילית פנו לבעלי האולמות בעיר ודרשו שלא להשכיר אולמות לאירועים בלי תיאום מולם. הסיבה, כפי שנודע ל"כיכר השבת": כמה אירועים שנערכו בניגוד להנחיות (בארץ)

אירוע בביתר עילית, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יעקב כהן, פלאש 90 )

רבני העיר ביתר עילית פרסמו בשבוע שעבר מכתב לבעלי האולמות בעיר, בו הם קוראים לתאם עם הרבנים את כל האירועים שאינם מוגדרים כתורניים, זאת בכדי לוודא שהם נערכים "על פי דעת חכמים", כהגדרת המכתב.

במכתב שהופנה לבעלי האולמות נכתב: "לאחרונה קרו כמה מקרים אשר אולמות בעיר הושכרו לאירועים שאין דעת חכמים נוחה הימנו, ובאירועים בהם היו אמורים להופיע גברים בפני נשים, ושלא באופן הראוי, וחלק מהאירועים אף בוטלו בשל כך".

באדיבות המצלם

עוד נאמר במכתב: "לאור זאת הננו להודיע כי החובה על בעלי האולמות לקבל אישור מבתי הדין בעיר ומרבני העיר קודם להשכרת האולמות לאירועים שאינם תורניים, והחכם עיניו בראשו. ומכאן אזהרה למארגנים, לא לקבוע שום אירוע בעיר ללא אישור מוסמך מרבני העיר, כדי לא להניח מעותיהם על קרן הצבי".

אלא שחלק מהתושבים בעיר, בפרט אלו המשתייכים לקהילה המודרנית, הביעו תרעומת על המכתב וטענו כי מדובר בהתערבות מוגזמת באירועים שאינם בעייתיים, לדבריהם.

אירוע בביתר עילית (צילום ארכיון: קובי הר צבי)

מקורבים לרבנים עימם שוחח 'כיכר השבת', אמרו כי המודעה הופצה בעקבות כמה מקרים שאירעו לאחרונה בעיר בהם התקיימו אירועים שלא על פי רוח הצניעות המקובלת בעיר: "כמה אנשים שלבם חם לאידישקייט החליטו להוציא לאור את המכתב", אמרו המקורבים.

בין הרבנים החתומים על המכתב, הרב ישראל ברזובסקי, הרב צבי ברוורמן והרב שלמה איצקוביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר