בצה"ל זועמים על הדרישה לאשר מחדש את הרחבת קלקיליה

קצינים בכירים מביעים תמיהה על הדרישה לאשר מחדש בקבינט את הרחבת העיר הפלסטינית בשומרון. יצויין כי התכניות כבר אושרו בעבר (בארץ)

פלסטינים בקלקליה, ארכיון (צילום: נתי שוחט פלאש 90 )

בעוד הקבינט צפוי לדון בהרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה, קצינים בכירים בצה"ל מתייחסים להתנגדות להרחבת העיר ואומרים כי "התכנית קיבלה את כל האישורים להרחבה כבר לפני שנה".

הקצינים מביעים תמיהה על בקשת האישור המחודש וטוענים כי "התכנית קיבלה את כלל האישורים, מהמח"ט ועד לרמטכ"ל, ואף אושרה על ידי הדרג המדיני לפני כשנה. אנחנו לא עושים לאף אחד טובה".

בראיון ל-ynet אומרים הבכירים כי התכנית כוללת בניה של 5,100 יח"ד שייבנו בשטח המוגדר כשטח C ממזרח ומצפון לעיר הפלסטינית.

לדבריהם: "התכנית גובשה בצבא ככלי ביטחוני בכדי להשיג שקט ולשם בלימת הטרור לפני כשנה, זהו חלק מהצעד של שר הביטחון שהוגדר 'כמקל והגזר' במסגרתו ערים שלא יצאו מהם פיגועי טרור ומפגעים תזכנה להטבות".

על פי שיטה זו, מסבירים הקצינים, ישראל מייצרת תקווה בקרב הפלסטינים והתכנית נותנת תקווה לאוכלוסיה המעוניינת לפרנס את העצמה מבלי לעסוק בטרור. כיום קלקיליה היא העיר עם הכי מעט פעילות עוינת, ולמרות זאת היא מוקפת בחומה מכל הכיוונים.

עוד טוענים הגורמים כי אמנם השטח המיועד לבניה הינו שטח שבשליטה ישראלית, אך הוא על אדמות בבעלות פלסטינית, כך שבניה ישראלית לא תתאפשר במקומות אלו.

כזכור, התכנית להרחבת העיר הפלסטינית עוררה זעם בקרב מפלגות הימין ושרי הממשלה, וחלק מהשרים דרשו מראש הממשלה הצבעה חוזרת על התכנית בקבינט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר