הקבינט הקפיא את התכנית להרחבת קלקיליה

בשעת ליל מאוחרת החליט הקבינט המדיני ביטחוני להקפיא בינתיים את התכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה לאחר התנגדות כמה משרי הליכוד למהלך (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קלקיליה מעבר לגדר ההפרדה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

בשעת ליל מאוחרת הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להקפיא אמש (ד') את תוכנית הבנייה בקלקיליה. נמסר כי בעוד עשרה ימים תידון המדיניות הכוללת של אכיפת הבנייה ותוכניות המתאר לבנייה בשטחי C, שקלקיליה כלולה בתוכם. עד אז, המועצה לביטחון לאומי תקיים יחד עם משרד הביטחון העמקה לשרים בקבינט על פרטי התוכנית בקלקיליה, אך היא לא תקודם לאור ההתנגדות של הימין הפוליטי.

הקבינט גם הנחה את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לגבש עמדה בעניין חלוקת סמכויות הריבונות ביהודה ושומרון בין הממשלה וצה"ל.

התוכנית, שעוררה סערה בקרב שרי הממשלה לפני כמה שבועות, כוללת אישור של 5,100 יחידות דיור בשטח C ממזרח ומצפון לעיר הפלסטינית הקטנה שבשומרון, הנושקת לכביש 6 ולאזור השרון בצידה המערבי. התוכנית מיועדת לתת מענה לגידול הטבעי של האוכלוסייה עד 2035, מ-51 אלף איש ל-80 אלף. היא כוללת בין השאר גן חיות חדש, מגרשי ספורט, אזורי מסחר, מבני ציבור ושכונות יוקרה למגורים. המחלוקת סביב תוכנית הבנייה פרצה לאחר שהתברר שאושרה בדיון קבינט שנערך באוקטובר 2016, שבו לא נכחו כמה שרי ליכוד המתנגדים לתכנית.

בעקבות בקשת שרי הליכוד, נערך אתמול בקבינט דיון חוזר והתוכנית, כאמור, הוקפאה עד לדיונים מעמיקים בנושא.

לעומת התנגדות שרי הליכוד במערכת הביטחון סבורים כי יש לאשר את התכנית שאושרה כבר לפני שנה גם בדרג המדיני וגם באישור כוחות הביטחון. לדברי קצינים בכירים קלקיליה היא העיר השקטה ביותר בשומרון וכי יש לנהוג עם תושביה בצורה נוחה בשיטת ה"מקל והגזר" בה דוגל שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר