המאבק באקדמיה מחריף

ועדת הרבנים החליטה: לא יתקבלו מורות עם תואר אקדמי

ועדת הרבנים לענייני חינוך ומנהלי הסמינרים החליטו לחדד את ההוראה שלא לקבל מורות המחזיקות בתואר אקדמי, זאת כחלק ממאבק הסמינרים נגד התרחבות לימודי האקדמיה במגזר החרדי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
וועדת הרבנים לענייני חינוך (צילום: באדיבות המצלם)

המאבק באקדמיה: אמש (רביעי) בסיכום ישיבת ועדת הרבנים לענייני חינוך של מועצות גדולי התורה שהתקיימה יחד עם מנהלי הסמינרים בסמינר הרב מאיר בבני ברק הוחלט, בהוראת גדולי ישראל, להחמיר את הפיקוח בבתי הספר לבנות, בתי יעקב והסמינרים שלא לקבל לעבודה מורות בעלות תואר אקדמי רשמי שניתן על ידי אוניברסיטאות ומכללות בניגוד לדעתם של גדולי הדור.

בדיון השתתפו הרב מרדכי שטרן (ויז'ניץ) הרב יעקב כהן (צאנז), הרב וידסלבסקי (גור) הרב מאיר קסלר, ומהצד הליטאי הרב נתן זוכובסקי, הרב חיים מן, הרב שלמה ברויאר ומזכירי הוועדות הרב אברהם רובינשטיין ויוסף דריימן. כמו כן נכחו מנהלי הסמינרים הרבנים וולף, ליברמן, מנדלסון, הידלסהיימר ומזכיר הוועדה הרב אוסטרליץ.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הדיון דיברו הנוכחים בחריפות רבה על הפירצה המתחוללת בציבור החרדי כאשר יותר נשים ובנות מ"המיינסטרים" החרדי, מרשות לעצמן, לעתים בגיבוי הבעלים, לצאת ללימודים אקדמאים.

הרבנים דנו בדרכים לעצור את הפירצה ולמנוע מהתופעה להתפשט והזכירו את ההוראה מהעבר להקפיד שלא לקבל למוסדות החינוך החרדים מורות בעלות תואר אקדמי.

הרבנים טענו, כי בעוד הדבר נותר עד היום בגדר איום ערטילאי, הרי שכעת יש להחמיר את הפיקוח ולאכוף את התקנות בחומרה רבה על מנת שכל בת ישראל תדע שתפסיד מכך שיצאה ללמוד בשדות זרים בניגוד לדעתם של גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר