על חבית חומר נפץ

בתוך שלוש שנים: לא יהיו מים לשתיה בעזה

משבר החשמל והמים בעזה מגיע לסף פיצוץ. דו"ח חמור של האו"ם קובע כי בתוך 3 שנים לא יהיו לתושבים בעזה מים וכי האבטלה החריפה עשויה להביא להתגברות הטרור (ערבים)

משבר המים בעזה (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90) (צילום: עבד רחים כאטיב, פלאש 90 )

ביום שלישי השבוע פורסם דו"ח של האו"ם עסק במצב ההומניטרי ברצועת עזה. הדו"ח מצביע על מצוקה אזרחית קשה המוגדרת על ידי האו"ם כמשבר הומניטרי.

משבר החשמל אין חשמל אוכלים לאור נרות (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90)

התושבים בעזה סיפרו על מצוקה חריפה בחשמל, עזה נזקקת ל-430 מגה-וואט חשמל בכל יום אך תחנת הכוח שלה מספקת רק 60 מגה-וואט חשמל בכל יום ויש אף ימים שהדלק נגמר באמצע.

לתושבים בעזה חשמל במשך כשעתיים ביום בלבד. אחד העזתים אמר כי חשמל נחשב למותרות שנמצא רק אצל העשירים, עסקי חנויות האלקטרוניקה המוכרות סוללות ומצברים הפכו לעסקים רווחיים ברצועה.התושבים מחפשים כיצד לקבל עוד מעט מקורות אנרגיה.

פעילי חמאס בעזה (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90)

"הצפיפות האיומה והעוני הם נוראיים" טוען תושב אחר. מקורות המים של התושבים הולכים ומדלדלים ויהפכו בקרוב ללא שמישים, יותר מחצי מתושבי הרצועה סובלים ממחסור תזונתי וכשישים אחוזים מהצעירים מוגדרים כמובטלים.

באו"ם חוששים כי המחסור והעוני יביאו להסלמה מחודשת ולהקצנה דתית בקרב התושבים,

הקצנה בעזה (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90)

התושבים כבר לא יודעים את מי להאשים, את אבו מאזן שהורה על הפסקת הזרמת החשמל או את חמאס שהיריבות שלו עם הרשות הפלסטינית רק הרעה את המצב, תושב הרצועה בשנות החמישים לחייו אומר "אנחנו רק כלי משחק בידיהם של הפוליטיקאים, מנהיגי חמאס חיים עם גנרטורים יש להם חשמל כל היום הם חיים בתנאים מצוינים ורק אנחנו סובלים כאן".

משבר המים בעזה (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90)
האבטלה בעזה (צילום:עבד רחים כאתיב, פלאש 90)

באו"ם מזהירים, כי אם בתוך שלוש שנים המצב בעזה לא ישתנה התושבים בעזה ימצאו את עצמם ללא מאגר מים ועם בעיות חמורות פי כמה ממה שהם סובלים עכשיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר