משרד החקלאות מזהיר

בגלל גל החום: עודף בפירות ומחסור בירקות

במשרד החקלאות מסבירים כי גל החום הכבד בשבועות האחרונים גורם להבשלה מהירה של הפירות אך מנגד לפגיעה חמורה בירקות שמחירם צפוי לעלות משמעותית (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החום הרב שאנו חווים בשבועיים האחרונים בעל משמעות ארוכת טווח מלבד חשבונות החשמל שנקבל... הטמפרטורות הגבוהות במיוחד יגרמו, לפי צפיות מומחי משרד החקלאות, להיצע פירות גדול יותר, לנוכח הבשלתם המהירה של אפרסקים, שזיפים, נקטרינות וענבים.

לצד הפירות שמבשילים במהירות, החום פוגע בהבשלת הירקות. הטמפרטורות הגבוהות גורמות לפגיעה בפרחים כך שהם אינם מסוגלים להתפתח לירק מסחרי, במיוחד במלפפון ועגבניות. בגידולי עלים כמו חסה וכרוב עיקר הפגיעה באיכות. החום הכבד גורם לראשי חסה וכרוב קטנים יותר.

על פי משרד החקלאות, בחודש הקרוב צפוי להיות מחסור בעיקר במלפפונים, בשיעור של כ-20% מסך הצריכה המקומית. אם ימי החום הקיצוני יימשכו, בעוד כחודש יהיה גם מחסור קל בעגבניות.

לנוכח העודף הצפוי בכמות הפירות בשוק, במשרד צופים לירידה במחירם. במקביל, לנוכח המחסור הקל במלפפונים, צפויה להיות עלייה במחירם.

אז כיצד עלינו לאחסן את הפירות והירקות בימים אלו ולהיערך בהתאם? במשרד החקלאות מציעים מספר נקודות שמומלץ ליישם כבר בקנייה הבאה:

  • רצוי לאחסן את הפירות והירקות במקרר. מומלץ אחת לשבוע לנקות את מגירות המקרר, ולהניח נייר סופג בתחתית כדי לספוג את עודפי הלחות הנוצרים כתוצאה מנשימת הפירות והירקות.
  • מומלץ שלא לשטוף פירות וירקות טרם הכנסתם למקרר, אלא רק לפני השימוש. במידה והשטיפה נזקקת, יש להקפיד לייבשם היטב לפני הכנסתם למקרר.
  • מומלץ להפריד בין הפירות והירקות המאוחסנים בקירור.
  • ניתן לאחסן ירקות חתוכים בקופסאות פלסטיק סגורות במקרר. אולם, יש לזכור כי כאשר התוצרת חתוכה, היא מאבדת ויטמינים ומינרלים(!).
  • פירות וירקות כמו: בצל, תפוח אדמה, אבוקדו, קיווי ועוד, שניתן לאחסן במזווה, מומלץ שלא לארוז אותם בשקיות פלסטיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר