קנדה אסרה על מכירת יין שמיוצר באיו"ש

סוכנות הפיקוח על המזון בקנדה הודיעה כי היא אוסרת למכור יינות ישראליים המיוצרים בשטחים שנכבשו לאחר 67' כי קנדה אינה מכיר בריבונות הישראלית באזורים אלו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יין ישראלי מגוש עציון (צילום: שאטרסטוק)

קנדה נחשבה במשך שנים לידידתה הטובה של ישראל אך עם הפסדו בבחירות של סטפן הרפר ועלייתו של ראש הממשלה הנוכחי, ג'סטין טרודו ככל הנראה יש שינוי גם בנושא זה.

על פי הדיווח בחדשות 10, הסוכנות הקנדית לפיקוח על מזון הודיעה לספקיות היין במדינה להפסיק את המכירה והייבוא של יין של שתי חברות ישראליות היושבות ביהודה ושומרון. זאת, בשל העובדה ש"ממשלת קנדה לא מכירה בריבונות הישראלית בשטחים שנכבשו ב-1967" - כך מסרה רשת LCBO - חברה להפצת משקאות אלכוהוליים במדינת אונטריו.

לפי ההודעה, מדובר ביקבים פסגות ושילה, שפועלים ביו"ש. מכתב שהגיע ל-LCBO, שנשלח לה ולספקיות נוספות ב-11 ביולי, קובע כי "הסוכנות מבהירה כי אסור לתייג כ'מוצר תוצרת ישראל' יין שנוצר מענבים שגדלו ועובדו בגדה המערבית. הממשל בקנדה לא מכיר בריבונות הישראלית בשטחים בגולן, בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברצועת עזה. על כן, מוצרי יין מאזורים אלה הממותגים כ'מוצר ישראלי' מהווים הטעייה של הצרכן".

המשמעות של החלטה כזו משפיעה על חלק גדול מהיקבים המצליחים בישראל כולל יקבי רמת הגולן שנחשבים למובילים בעולם ויקבים רבים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר