שיקום בכלא

האסירים בהולנד מקבלים את מפתחות התא

תכנית חדשה לשיקום האסירים בהולנד קובעת כי יופחתו עד למינימום ההגבלות המוטלות על האסירים שיקבלו מפתחות לתא ומסך לזימון פגישות ומוצרים אל תוך התא בכלא (בעולם)

אסיר בכלא, אילוסטרציה (צילום: שאטר סטוק )

בתי כלא ברחבי העולם וקרימינולוגים מחפשים כל העת פתרונות כיצד לשקם את האסירים ולגרום להם שלא ישובו לפשע. בהולנד מצאו דרך חדשה לשקם את האסירים אך היא שנויה במחלוקת.

בבתי הכלא דורדרכט, הירוכווארד, זאנדם וארנהיים, מורשים האסירים לצאת מהתא ללא הגבלה עד לשעה 21:30 בלילה. בנוסף, קיבלו האסירים את מפתחות התא וברשותם מסך דיגיטלי באמצעותו הם יכולים להזמין אל התא בכלא מצרכים ולקבוע פגישות עם עמיתים או עם הסוהרים.

ההטבות נשמעות אמנם הזויות אך משרד המשפטים ההולנדי סבור כי תכנית זו תשקם את האסירים ותסייע להם לצאת ממעגל הפשע, "התכנית הופכת את האסירים לאחראים יותר".

לעומת זאת הסוהרים בבתי הכלא זועמים על ההטבות המפליגות שמקבלים האסירים, ונציגי הסוהרים קיימו השבוע הפגנה מול משרד המשפטים באמסטרדם בדרישה לבטל את ההטבות.

הסוהרים סבורים כי האסירים יעשו שימוש לרעה בשלל האופציות שהעמיד לרשותם משרד המשפטים.

למרות התנגדות הסוהרים אפשר שההולנדים יודעים להתמודד עם הפשע, מספר האסירים במדינה ירד בשלוש השנים האחרונות באופן דרסטי לאור תכניות השיקום מגוונות, בנוסף סגרה המדיה ה 27 בתי סוהר שכבר לא היה בהם צורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר