הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים:

סיור רחב היקף של בכירי הגורמים השלטוניים האמונים על אבטחת ההר

סיור יוצא דופן בהיקפו התקיים השבוע בהר הזיתים כאשר כל גורמי המקצוע האמונים על אבטחת הר הזיתים עלו להר ובחנו את הדרכים להגביר עוד את ביטחון הפוקדים אותו. במהלך הסיור ניתנה סקירה משטרתית. כמו כן הועלה נושא ביזוי הקברים ותקיפת היהודים המבקרים במקום (חדשות, שיווקי)

סיור הבכירים באבטחת הר הזיתים. (צילום: יחצ)

בסיור השתתפו שר השיכון מר יואב גלנט, ח"כ יואב בן צור יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ויו"ר השדולה למען הר הזיתים, יו"ר וועידת הנשיאים של ארה"ב מלקולם הונליין, מנחם לובינסקי יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, סגר"ע ירושלים יוסף דייטש, מפקדי המשטרה בירושלים ונציגי המשטרה האחראים על מרחב קדם והאחראים על האבטחה מטעם משרד השיכון והמשטרה

את הסיור שהתקיים במרומי הר הזיתים ליד תחנת המשטרה שהוקמה בשנים האחרונות בהר הזיתים בסמוך למלון שבע הקשתות, פתח יוזם ומקדם הסיור שהגיע במיוחד לארץ יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מנחם לובינסקי שאמר: "אנו נמצאים כאן אחרי 6 שנים של עבודה אינטנסיבית. נכנסו לתמונה והקמנו את הוועד לפני 7 שנים. אז המצב היה פה גרוע מאוד. לא היה לנו עם מי לגשת לשולחן. עכשיו תמונת המצב אחרת לחלוטין. הר הזיתים השתנה. המקום נקי ומסודר יותר. המקום מאובטח ושמור יותר. עשינו פה יחד עם כל הגורמים עבודה יסודית. אני רוצה להודות למשטרת ירושלים ולמשרד השיכון שהתגייסו לעשות הכל על מנת להגביר את האבטחה במקום".

לובינסקי המשיך בדבריו: "למרות כל השבחים - עדיין יש לא מעט אירועים קשים במרומי הר הזיתים. אנשים מגיעים להתפלל על קברי יקיריהם ונתקלים בזריקת אבנים. יש מס' צירים שחייבים לתגבר גם אותם. לא ייתכן שבבית הקברות הגדול ביותר לעם היהודי, אנשים יפחדו מלהגיע ולהתפלל. אני פונה אליכם אדוני השר, חברי מפקדי המשטרה, אדוני ח"כ בן צור יו"ר השדולה: אנא תמשיכו לפעול בנדון. הרי קיימתם כל כך הרבה ישיבות ודיונים והנה רואים את השיפור האדיר. בואו ונברך על סיום המלאכה".

שר הבינוי והשיכון מר יואב גלנט אמר במהלך הסיור: "אני מתרגש להגיע לפה כל פעם מחדש. כשחברי ח"כ הרב יואב בן צור הכניס אותי לנושא הר הזיתים, לא ידעתי את המצב פה. נכנסתי לתמונה יחד איתו וקיימנו ישיבות ודיונים. ביקשתי לרדת לשטח כדי להבין מקרוב את המצב ולראות בעיניים. מאז קיימנו לא פחות מחמישה סיורים בשטח. לקחתי אישית את הפרויקט הזה ואני שמח לבוא לכאן ולראות כמה התקדמנו. אני מתחייב להמשיך וללוות את נושא אבטחת ושמירת הר הזיתים באופן אינטנסיבי".

השר גלנט פירט בהרחבה בפני כל המשתתפים את התהליך שהוא הוביל יחד עם צוות משרדו המקצועי ובשיתוף פעולה מלא עם השר לביטחון פנים מר גלעד ארדן וצוות הפיקוד הבכיר של משטרת ירושלים - מה שהביא לתוצאה הטובה.

ח"כ הרב יואב בן צור יו"ר סיעת ש"ס בכנסת שמקים בימים אלו את השדולה למען הר הזיתים עליה חתמו מעל 60 חברי הכנסת מכל הסיעות אמר במהלך הסיור: "ראשית אני רוצה לציין כי השר גלנט, הוא שר השיכון הראשון שלוקח את הטיפול בסוגיה צעד אחד קדימה ונחוש יחד איתי למצוא פתרון מעשי בממשלה הנוכחית. אנחנו נשים סוף לסיטואציה האבסורדית בה יהודים המבקרים במקום, בשטחם הריבוני, נתונים להתקפות של טרוריסטים, ונאלצים להתמודד עם ביזוי הקברים של יקיריהם".

עוד הוסיף ח"כ בן צור ואמר: "יש כאן שיתוף פעולה יוצא דופן בין הכנסת לממשלה לוועד להגנה על הר הזיתים וכן למשטרת ישראל ולאנשי משמר הגבול".

ח"כ בן צור ברך על ההיענות של למעלה מ-60 ח"כים להצטרף לשדולה והדגיש כי יש לנקוט יד קשה כנגד הטרור ושליחיו המשיחיים. לדבריו: "אסור לנו לתת לטרור להפוך את הריבון לקורבן".

את דבריו חתם ח"כ בן צור בהוקרת הערכה ליו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי על תמיכתו המקצועית והעידוד להקים את השדולה במהרה.

אחריו דיבר אורח הסיור שהגיע מארה"ב יו"ר וועידת הנשיאים מר מלקולם הונליין שאמר: "אני רוצה להודות לחבריי השר גלנט וח"כ בן צור על פעילותם במסירות נפש למען הר הזיתים. אני מעביר את המסר על המצב בהר ליהודי ארה"ב. הם השגרירים הכי טובים על מנת שבכל העולם ידעו כמה המצב משתפר בהר הזיתים.

נציגי המשטרה ומפקד המרחב הרחיבו במהלך הסיור על הנקודות החדשות ופריסת המצלמות והסבירו גם על הצירים הבעיתיים בהם נזרקים אבנים לעבר המתפללים ועל הפתרונות אליהם הם עמלים בימים אלו.

את הסיור חתם סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסף דייטש אשר מלווה שנים את נושא הר הזיתים ומסייע רבות למקום. הרב דייטש אמר למשתתפים: "אני מתרגש להגיע לכאן היום ולבשר על השינוי הגדול שחל במקום. הנה רק לפני מס' ימים הצלחנו בסיעתא דשמייא להביא למקום בהילולת אור החיים הקדוש לא פחות מ- 100.000 איש. זה מספר שלפני שנים לא היינו חושבים על זה. לפני מס' שבועות התקיימה במקום הילולת האדמו"ר הרה"ק מזוויעהל זצ"ל. השנה הגיעו על פי ההערכות כ- 25.000 איש. הציבור רואה את התוצאה לפעולה הגדולה למען הר הזיתים. אנחנו בעירייה לא מרפים. יחד עם ראש העיר מר ניר ברקת ובכירי העירייה, אנחנו מובילים את השינוי בהר הזיתים. ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מאתגרים אותנו כל פעם ואנחנו מתגייסים למטרה.

עוד הוסיף הרב דייטש: "בימים אלו אנו בעירייה עסוקים באישור סופי לבניית מרכז המידע בהר שיסייע רבות לעשרות אלפי המתפללים. בנוסף, אנחנו מקדמים את הסיורים לתלמידים במקום. כבר בקיץ הקרוב הסיורים יוצאים לדרך. נעשה הכל על מנת להביא כמה שיותר מתפללים בבטחה ובשקט".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר