"אירוע חריג וקיצוני"

המפכ"ל בהר הבית: אירוע חמור בעל משמעות בינלאומית

המפכ"ל אלשיך הגיע לסיור מיוחד בהר הבית לאחר פיגוע הירי הבוקר. בינתיים נסגר הר הבית למתפללים המוסלמים אך ראש הממשלה מסר שלא ייעשה שינוי בסטטו קוו במקום (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לפני שעה קלה סיים מפכ״ל המשטרה הערכת מצב בזירת הפיגוע. מהמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעיות ברמה המדינית והבינלאומית ויטופל בהתאם".

ממ״ז ירושלים סקר בפני המפכ״ל את עיקרי התחקיר הראשוני ואת פעילות הכוחות שנטרלו את שלושת המחבלים תוך מרדף אחריהם עד לנטרולם בתוך הר הבית.

במשטרה סיכמו את האירוע, בשעה 07:00 בבוקר נשמעו יריות בשטח הר הבית במתחם הסמוך לשער האריות. שלושה מחבלים שהיו בשטח ההר מבצעים ירי לעבר כוח משטרה, ונוטרלו.

אחד מהמחבלים שנמלט לכיוון רחבת המסגד ניסה להימלט לתוך המסגד ומשהמשיך להוות איום על הכוחות נורה ונוטרל.

במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על המחבל השלישי שנורה, הוא ניסה להתרומם אך נורה ונוטרל במיידי. במקום נתפסו שני נשקים מסוג קרל גוסטב אקדח וסכינים.

בפיגוע נפגעו באורח קשה מאוד שני שוטרים ושוטר נוסף נפגע באורח קל .פונו לבית החולים.

במקביל בוצעה סריקה בהר הבית לאיתור מפגעים פוטנציאליים ו/או הימצאות אמל"ח. בפיגוע נפצעו באורח קשה עד אנוש שני ישראלים ושוטר נוסף שנפצע באופן בינוני.

מחוז ירושלים של המשטרה סגר את הר הבית לכניסת מתפללים עד לסיום חקירת האירוע וזירת הפיגוע והשלמת חיפושים נרחבים בכל רחבי ההר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים כשלוש שעות לאחר הפיגוע, שיחת עדכון בעקבות האירועים. השתתפו שרי הביטחון וביטחון פנים, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, המפכ״ל, ובכירים נוספים. הוחלט לסגור היום את ההר מסיבות ביטחוניות. יתבצעו סריקות כדי לוודא שאין עוד נשק על הר הבית. עוד הוחלט כי הסטטוס קוו יישמר ולא יינקטו בינתיים צעדים דרסטיים יותר.

ברשתות החברתיות התפרסמה תמונת סלפי של שניים מן המחבלים, בסלפי אחרון 40 דקות לפני הפיגוע - הספיקו להעלות לעמוד הפייסבוק של אחד מהם - השלושה, תושבי אום אל פאחם, מחזיקים בתעודות זהות ישראליות

בפוסט נכתב: "החיוך מחר יהיה יפה יותר בעזרת אללה".

לא ברור עדיין כמה זמן לפני הסתובבו המחבלים בשטח עד לעת הפיגוע ומהיכן הובא הנשק למקום והנושא נמצא כאמור בחקירת המשטרה.

שמות שלושת המחבלים, באופן מוזר תואם לחלוטין - מוחמד ג'בארין, לא ידוע עדיין אם יש להם קשרי משפחה שיכולים אולי להסביר את התופעה המוזרה.

שמותיהם המלאים: מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין, בן 29. מוחמד חאמד עבד אללטיף ג'בארין, בן 19. מוחמד אחמד מפדל ג'בארין, בן 19.

מהמשטרה נמסר כי השלושה ללא עבר ביטחוני קודם וכי החקירה נמצאת עדיין בעיצומה.

"מי שהופך מקום קדוש לזירת פיגוע טרור, מבצע מעשה נתעב שמטרתו להצית אש בין בני הדתות השונות, ולערער את היציבות במדינת ישראל ובאיזור כולו", אמר בתגובה שר הביטחון, אביגדור ליברמן.

"מדינת ישראל תמשיך להילחם בנחישות, בעוצמה ובלי פשרות במחבלים, בשולחיהם, ובמי שמסית אותם. אני מחזק את ידיהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ושאר אנשי כוחות הביטחון במאבקם היומיומי האמיץ בטרור. אני משתתף באבלן הכבד של משפחותיהם של האיל סתאוי וכמיל שנאן זכרם לברכה, השוטרים שנרצחו בפיגוע הטרור הבוקר", אמר ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר