גיבוי מהבית הלבן

טראמפ מגבה את סגירת הר הבית בעקבות הפיגוע: "אפס סובלנות"

גיבוי מהבית הלבן להחלטה הישראלית לסגור את הר הבית בעקבות הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים ישראלים: "חייב להיות אפס סובלנות לטרור, הוא מנוגד לניסיון להשיג שלום" (פוליטי מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גיבוי אמריקני להחלטה הישראלית לסגור את הר הבית בעקבות הפיגוע שאירע במקום ביום שישי ובו נרצחו שני שוטרים ישראלים. בהודעה רשמית שפרסם הבית הלבן נאמר כי ארה"ב תומכת בהחלטה הישראלית לסגור את הכניסה למקום בזמן שמתבצעים חיפושים אחר כלי נשק שיתכן שהוסלקו במקום.

בהודעת הבית הלבן נאמר כי "אתמול, העיר הקדושה ירושלים - שמשמעות שמה 'עיר השלום' - הפכה לזירת טרור. העם האמריקני שבור לב מכך שטרוריסטים ירו למוות בברוטליות בשני שוטרים ישראלים, ואנחנו מוסרים את תפילותינו ואת ההזדהות שלנו עם הקורבנות".

"ארצות הברית מגנה בחריפות את הפיגוע. חייב להיות אפס סובלנות לטרור. הדבר מנוגד לניסיון להשיג שלום ואנחנו חייבים לגנות את הטרור בכל לשון, להביס אותו ולהשמידו".

(דוברות המשטרה)

עוד אמרו האמריקנים כי "מתקפת הטרור חייבה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לבצע חקירה. ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כוונה לשנות את הסטטוס-קוו באתר הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת אותה ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים לגלות הבנה, בזמן שתהליך זה נמשך ומגיע להשלמתו".

אמש (שישי) אמר מפכ"ל המשטרה כי "אנחנו עורכים טיפולים יסודיים על ההר, בראשם סריקה של כל המתחם כדי לוודא שאין עוד אמצעי לחימה ואמצעים נוספים. אני מקווה שאתם מבינים על מה מדובר, זה כנראה ייקח זמן. נעשה את זה בצורה מסודרת ויסודית". במהלך סוף השבוע תקפו מדינות ערב בחריפות את ההחלטה הישראלית לסגור את ההר.

כזכור, בפיגוע נרצחו האיל סתאוי (30) ממרר וכמיל שנאן (22) מחורפיש, שוטרים ששירתו במקום. סתאוי הותיר אחריו תינוק בן שלושה שבועות. שנאן הוא בנו של ח"כ לשעבר שכיב שנאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר