חילולי השבת בבני ברק

זייברט שוב נרדם בשמירה: עבודות בגן של העירייה - בשבת

ושוב, תושבי בני ברק, עיר התורה והחסידות, מעידים על עבודות שמתבצעות במהלך השבת: "הגענו לבית הכנסת ושמענו קולות של עבודות בסמוך. ראינו פועלים מרצפים גן ילדים של העירייה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מי שלח פועלים לעבודות בגן הילדים? מתפללי בית הכנסת "אורייתא" ברחוב מנחם בבני ברק, נדהמו לגלות בשעה שהגיעו לתפילת מנחה של שבת, פועלים המבצעים עבודות בעיצומה של שבת קודש בגנים השייכים לעיריית בני ברק וממוקמים מתחת למבנה בית הכנסת.

העדות הזו מצטרפת לדיווחים אחת לכמה שבועות על עבודות בשבת בתחומי העיר בני ברק. כך למשל, דווח פעמיים על עבודות שבוצעו בתוואי הרכבת הקלה בתחומי העיר החרדית - פעם אחת בעיצומה של השבת ופעם נוספת בעיצומו של חג. כעת כאמורף מדווחים תושבים בעיר על עבודות בגן שבבעלות העירייה - בעיצומה של שבת קודש.

על פי העדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" הפועלים ריצפו את שטח הגנים בשעה 18:00 בערב, כשעתיים וחצי לפני יציאת השבת.

לדברי המתפללים, "מתברר כי בעוד שהעירייה דואגת על עבודות הרכבת הקלה בשבת הרי שבמקביל מתקיימות עבודות של פועלים בגני העירייה עצמה בשבת."

מתפלל נוסף שהה בשיעור תורני בבית הכנסת, וסיפר כי שמע קולות עבודה מהבניין הסמוך, בתוך הגנים. "זו חוצפה של ממש ועזות מצח שפועלים עובדים בגנים רשמיים של עירייה חרדית בעיצומה של שבת קודש".

כזכור, לפני מספר שבועות ספג ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ביקורת חריפה מנציגים חרדים בעירייה בשל טיול שקיים לילדים תושבי העיר באתר מחלל שבתות וחגים בפומבי. בעקבות הדיווח על המקרה ב"כיכר השבת", ניסה זייברט לגלגל את האחריות למקרה לארגון הפועל בעיר.

גורמים בעיריית ב"ב אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי פתחו בהליך של בדיקה בכדי לברר את פרטי העניין. "יש לבדוק האם הפועלים סתם ישנו שם או שאכן הם ביצעו גם עבודות, מחר ייקרא הקבלן לבירור ואם אכן התקיימו עבודות תיפסק באופן מיידי ההיקשרות המקצועית עימו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר