סקר בארה"ב

שפל חדש: התמיכה בטראמפ - הנמוכה ביותר זה 70 שנה

סקר בתקשורת האמריקאית מעלה כי רמת התמיכה בנשיא האמריקאי טראמפ נמוכה במיוחד - הנמוכה ביותר ב-70 השנה האחרונות, במיוחד על רקע הקשרים עם רוסיה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפה אפשר רק לעלות... דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ לא מפסיק במלחמתו נגד כלי התקשורת אך בינתיים נראה כי הם מצליחים יפה מאד במלאכת ההשחרה שלו והפיכתו לחסר תמיכה. סקר חדש שפורסם על-ידי רשת ABC והעיתון "וושינגטון פוסט" מגלה כי 36 אחוזים בלבד מהאמריקנים נותנים ציון טוב לתפקודו של הנשיא דונלד טראמפ, חצי שנה לאחר שנכנס לתפקיד. עורכי הסקר ציינו כי מדובר באחוזי התמיכה הנמוכים ביותר לנשיא אמריקני זה 70 שנה.

תוצאות הסקר רעות לטראמפ כי הן מהוות ירידה של שישה אחוזים מהסקר הקודם שנערך לאחר שהנשיא החדש ציין 100 ימים בתפקיד, שגם נתון זה היה שפל היסטורי. הנשיא האחרון שרשם אחוז תמיכה נמוך כל כך היה ג'רלד פורד בפברואר 1975 שזכה ל-39 אחוזי תמיכה בלבד.

נתונים אלה מתפרסמים על רקע חשיפות חדשות בנושא הקשרים עם רוסיה ובעיקר לאחר חשיפת הפגישה בין בנו של טראמפ, דונלד ג'וניור, ועורכת דין מרוסיה שלכאורה הציעה לו מידע שיפגע במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון במהלך קמפיין הבחירות. בסוף השבוע פורסם כי בפגישה נכח גם לוביסט רוסי שכיהן בעבר בשירותי המודיעין הרוסיים. יצוין, כי לא הוכח דבר לגבי תוכן הפגישה וכי בקרמלין טענו כי הם אינם מכירים אותה לצד הטענות של טראמפ ג'וניור שאמר כי היא הונתה אותו לגבי תוכן הפגישה.

בסקר נשאלו האמריקנים גם מה הם חושבים על אותה פגישה ו-63 אחוזים השיבו כי מדובר בפגישה שאינה ראויה. שישה מתוך 10 אמריקנים עדיין מאמינים שרוסיה ניסתה להשפיע על הבחירות.

בכל אשר לתפקודו ללא קשר לפרשת המעורבות הרוסית, טראמפ לא זוכה לבשורות טובות. 38 אחוזים בלבד חושבים שהוא השיג התקדמות משמעותית בהשגת המטרות הציב. שני שליש מהנשאלים כלל לא מאמינים שטראמפ יכול לשאת ולתת עם מנהיגים בעולם. לא ברור מי הם הנסקרים בסקר ומה גודל המדגם שכן בארה"ב משנה מאד באיזו מדינה נערך הסקר.

עורכי הסקר ציינו כי מצבו של טראמפ בסקרים גרוע יותר מהנתון הכי נמוך שהשיג ברק אובמה במהלך שמונה שנות כהונתו. מחצית מהנשאלים אמרו כי נשיאם עושה "עבודה גרועה יותר" מכל הנשיאים בעבר מול 23 אחוזים בלבד שהשיבו כי הוא עושה עבודה טובה יותר.

לטראמפ צפויה מלחמה קשה על לבו של הבוחר האמריקאי שיצטרך בעוד כשלוש וחצי שנים לעמוד מול הדילמה האם לבחור בו שוב לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר