סיור ויזואלי של בוגרות השלוחה החרדית במעלה

השבוע נפתחה התערוכה השנתית של בוגרות מחזור ג' בשלוחה החרדית של ביה"ס מעלה בירושלים. התערוכה היוותה מעין גלריה חזותית, שהכילה פרויקטים אישיים וקבוצתיים של כל סטודנטית והתקיימה ב'גולה', טרמינל אירועים והופעות של תרבות יהודית, במתחם התחנה הישנה בירושלים (סטייל, שיווקי)

(מקבץ מסרטי הבוגרות במעלה שנה שעברה צילום: יחצ)

כל אחת בשלב מסוים בחייה מתחילה להרגיש את זה. האצבעות מתחילות לדגדג, הלב פורט את חלומותיו הכמוסים ואיזשהו קול קורא לך: "תעשי משהו עם הכישרון, עם הרצון, עם המתנה שהקב"ה חנן אותך בה..."

לאחת זה קורה עוד לפני סיום התיכון, לשנייה בסיום הסמינר, כשצריך ללמוד משהו מקצועי כדי להתפרנס ולאחרת הרבה שנים אחר כך, אחרי הילדים והבית, הבישול והכביסות.

כעת, נשאר לחפש היכן אפשר להגשים את החלומות והכישרונות, של יצירה, של זמזום המצלמה והחיוך הזה, מאוזן לאוזן כשהפריים משביע רצון ומרחיב את הלב.

אלו שיודעות בדיוק מה הן רוצות בחיים ואלו שרק מתחילות לגשש, לבדוק, מתנסות ומגלות עולם מרהיב של עשייה, יצירתיות, מימוש כישרונות ויציאה להפקות אשר מכילות אינסוף פרטים מעולם הסרטים והצילום – נפגשות יחד למסע ויזואלי מרתק בשלוחה החרדית של ביה"ס מעלה בירושלים.

יום פתוח | מעלה | רביעי כ"ה תמוז (19.7) | רח' שבטי ישראל 20 ירושלים | לפרטים נוספים: רחל 02-54706276 | rachel@maale.co.il

תערכות צילומי הסטילס של בוגרות מחזור ג' בשלוחה החרדית במעלה. צילום: יחצ

כל אחת מביאה את עולמה, את ביתה ואת החזון שלה אל תוך קומפוזיציות, משחקי תאורה וביצועי צמצם. ברחוב, בבית, בצל, בחושך. תמונות סטודיו מדויקות, צילום אורבני וסנאפשוט. כל תמונה בעלת אמירה, מעוררת השראה, נוגעת בבטן הרכה של הצופה בה.

השבוע נפתחה התערוכה השנתית של בוגרות מחזור ג' בשלוחה החרדית של ביה"ס מעלה בירושלים. התערוכה היוותה מעין גלריה חזותית, שהכילה פרויקטים אישיים וקבוצתיים של כל סטודנטית והתקיימה ב'גולה', טרמינל אירועים והופעות של תרבות יהודית, במתחם התחנה הישנה בירושלים.

בין הבר לבימת ההופעות תלויה תערוכה של צילומים, עבודות ויזואליות מרשימות הנושאות בחובן מסרים יהודיים, עכשוויים וחברתיים. לצד כל עבודה נכתב טקסט בעל השראה שדרכה היוצרת ניווטה את המצלמה, דרך דמויות, צבעים ומנעד של רגשות והבעות.

המורה, הצלמת, הגב' בשמת איבי, ליוותה אותן במהלך השנה. הן הביאו את הפאן הרוחני, החרדי האותנטי והיא נתנה להן את ארגז הכלים המקצועיים לצקת לתוכו את התוכן הייחודי להן. זה היה תהליך הדדי החוצה תרבויות פנים מגזריות והן הצליחו להפיק סך בלתי מבוטל של חזות ויזואלית אמנותית ורסטילית יפהפייה.

בין העבודות עסקו היוצרות בשאלת הזהות הנשית-חרדית, בפוינט אוף יו (POV, נקודת מבט), כנשים, על המרחב הציבורי והחברתי, הן נגעו בשאלות משפחתיות דרך צילומי סטודיו, שאלות מטאפיסיות על גלות, גאולה והקשר שלנו עם הקב"ה. הצילומים מלאי הקסם, מספרים סיפור ונוגעים חזק ברגש של המתבונן. הקלישאה: "תמונה אחת שווה אלף מילים", נוכחת חזק בתערוכה הזאת.

האנשים שהגיעו לתערוכה הסתובבו בה כמהופנטים. האווירה הייחודית של המקום, קונספט היצירות שנעו בין ירושלים בפנים ובחוץ, אנושיות נוגעת ללב ומיצג קבוצתי שחיבר בין פסיפס מלא מחשבה של תמונות סטילס עם קטעי וידאו שהוקרנו עליהן, גרמו לנכנסים לתערוכה להתפעל ולהשתומם.

את התערוכה פתחה הגב' נטע אריאל, מנהלת בית הספר מעלה, שלא חוסכת מהסטודנטיות ומהבוגרות דבר על מנת שתצלחנה לבטא את עצמן בכל דרך ויזואלית אותה הן רוכשות במהלך שנת הלימודים בשלוחה החרדית ועושה כל מאמץ באמצעות מיטב המרצים, הציוד והטכנולוגיה, כדי שהסטודנטיות תצלחנה להגיע לרמה גבוהה, לתוצאות איכותיות ובעיקר להצליח לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד מהידע ומהניסיון שהן רוכשות.

היא דיברה על חשיבותה של העבודה המעשית והפרקטיקה המקצועית המתבססת על היצירתיות והיוזמה של הבוגרות. התערוכה היא חלק מהחזון ליצור בשתי ידיים, דרך מצלמה, תוכנות העריכה, החשיבה יצירתית, כתיבת מילים, הבנת התוכן הויזואלי והסיפור האמיתי שמביאה כל אחת ואחת.

אחריה דיברה הרבנית הגב' עדינה בר שלום שהגיעה להתרשם מהתערוכה ולברך את התלמידות המסיימות. באופן הייחודי לה סיפרה על אביה, הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל איך פעם הגיעו אליו זוג וכשכל אחד סיפר את בעיותיו צייר הרב את קלסתר פניו של הגבר. לימים סירב האיש לתת גט לאשתו. הוא נעלם ולא מצאו תמונה שלו כשפנו למשטרה, הרב עובדיה יוסף זצ"ל מצא את ציור הדיוקן שצייר שנים לפני ונשמר בין דפי הגמרא שלו, ובאמצעות הציור נמצא הגבר והעניין טופל ונפתר.

לתערוכה הגיעו בני המשפחות של הסטודנטיות, חברות, מכרים ועוברי אורח שנכנסו למתחם וגילו תערוכה מפתיעה, מקורית ומעוררת השראה ברמה גבוהה ואיכותית.

השבוע יתקיים יום פתוח בשלוחה החרדית במעלה. נשים ובנות אשר מעוניינות להפוך את הכישרון והרצון ליצור, למקצוע, מוזמנות לבוא ולהתרשם איך ניתן להתפרנס מיצירת צילומים, סרטים וכתיבת תסריטים. נשים מוכשרות וסקרניות מוזמנות להירשם ולהגיע ליום הפתוח ללא עלות וללא התחייבות. ביום הזה תוכלו להכיר מקרוב את בית הספר, את השלוחה, תוכנית הלימודים, המרצים, האווירה והבוגרות.

יום פתוח | מעלה | רביעי כ"ה תמוז (19.7) | רח' שבטי ישראל 20 ירושלים | לפרטים נוספים: רחל 02-54706276 | rachel@maale.co.il

צפו בתמונות מהתערוכה

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר