הוכרז נוהל חירום

שריפת ענק בצפת: 8 נפגעו, עשרות בתים פונו • צפו

זמן רב פעלו כוחות כיבוי אש, משטרה ומתנדבים רבים בזירת דליקה שהחלה כשריפה ליד בנין מגורים, והתפשטה אל תוכו. הושגה שליטה בזירה, שמונה נפגעו ונגרם נזק רב • צפו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הזירה המפוייחת ומטוסי הכיבוי בפעולה (צילום: מד"א והילה מורד - 'מדברים תקשורת'. תמונות: אלימלך גרסטל)

לפני זמן מה פרצה שריפת קוצים בשכונת כנען שבצפת, ולאחר מכן היא התפתחה אל בנין מגורים סמוך. במקום - 8 נפגעים קל משאיפת עשן.

בסופו של אירוע נותרו 14 משפחות ללא קורת גג, שלושה מהן - משפחות ברוכות ילדים - הועברו לבתי מלון.

כוחות משטרה, כיבוי אש ומתנדבים רבים פעלו בזירת הדליקה שהתפשטה אל תוך הבנין - ככל הנראה בשל תנאי החום הקשים השוררים היום.

יחזקאל גבאי, סגן ראש סניף איחוד הצלה גליל, סיפר: "מדובר בשריפה בבנייני מגורים, שריפת קוצים ןחורש ומספר כלי רכב. יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ומתנדבים נוספים שגרים בבניינים הסמוכים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לשמונה נפגעים שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. כוחות גדולים של כיבוי אש בסיוע מטוסי כיבוי פעלו לכיבוי הלהבות ולחילוץ לכודים חלקם קשישים".

לדבריו, "עקב אופי האירוע פעלו בזירות האירועים למעלה משלושים מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה בהם פרמדיקים וחובשים וצוותי חוס"ן - היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה. פעלנו תוך שיתוף פעולה עם כוחות הכיבוי וצוותי יחידת החילוץ מבואות חרמון, מד"א, ומשטרת ישראל. אין ספק כי פעילות המהירה של כוחות הכיבוי שפעלו בחירוף נפש לחילוץ הלכודים (חלקם קשישים) מנעו אסון גדול יותר. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לשמונה נפגעים שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

צילום: אלימלך גרסטל

אלי פרץ, מנהל מרחב ירדן במד"א שהגיע למקום השריפה, תיאר: "הגענו בכוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א רכובים על אופנועים. ראינו עשן סמיך בכל האזור ומספר בתים חד קומתיים שאליהם התפשטה האש. יחד עם כוחות המשטרה והכיבוי נערכו לטיפול בנפגעים אנחנו מסייעים בביצוע סריקות אחר לכודים. לשמחתנו בשלב זה לא ידוע על נפגעים קשה או לכודים, ועד כה החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-7 מבוגרים מהשכונה ששאפו עשן ומצבם קל. אנחנו עדיין ערוכים בכוחות גדולים ומקווים שבדקות הקרובות האירוע יסתיים ללא נפגעים נוספים. הסריקות עדיין נמשכות בדירות שעלו באש".

ראש עיריית צפת הכריז על נוהל מצב חירום בעירייה - גוייסו בעלי התפקידים הפועלים בחירום, הוכרז על פתיחת מרכז קליטה זמני במתנ"ס בלום ומחלקת הרווחה של העירייה החלה לבצע מיפוי ופינוי קשישים ומשפחות שבתיהם נפגעו. בשעה זו מחלקת ההנדסה של העירייה החלה בבדיקות בתים שנפגעו על מנת לבחון האם ניתן לשוב לבתים.

עיריית צפת עדכנה את התושבים, כי בהוראת כיבוי אש והצלה הוחלט על כיבוי מערכת החשמל בחלקים של השכונה. פעולות הכיבוי עדיין נמשכות ורק לאחר כיבוי השריפה כליל ובדיקה שאין חוטים גלויים, תחובר מערכת החשמל. "בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה נפתח חפ"ק בשטח", נכתב בהודעתה לתושבים.

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

דוברות איחוד הצלה: שמונה נפגעים באורח קל טופלו עד כה ע"י מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף גליל עקב שריפה במבנים, חורש, ומספר כלי רכב בשכונת כנען בצפת. הנפגעים סובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. חלק מהנפגעים פונו לבית החולים זיו בצפת. כוחות גדולים של כיבוי אש פועלים במקום.

"כוחות גדולים של מד"א הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א, מאבטחים את פעולות כיבוי האש במקום ונמצאים בהיערכות מיוחדת", נמסר ממד"א: "מפקדי מד"א חברו לפיקוד המשטרה והכיבוי ונערכים בהתאם. בשלב זה חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח זיו 7 נפגעים במצב קל משאיפת עשן".

מדוברות המשטרה נמסר: "לפני זמן קצר, פרצה שריפת קוצים פרצה סמוך לבניין דירות, בשכונת כנען בעיר צפת. כתוצאה, מהשריפה אחד הבניינים החל להתלקח".

"שוטרי משטרת ישראל פינו כ-20 בתים, ידוע על שני נפגעים באורח קל כתוצאה משאיפת עשן. בשלב זה לא ידוע על נפגעים או לכודים למעט, נזק שנגרם לבתים. לוחמי האש ממשיכים לפעול לכיבוי השריפה ושמירה על שלום הציבור והרכוש בסיוע של משטרת ישראל אשר מרחיקים את קהל הסקרנים מהמקום, סוגרים צירים בכדי לאפשר לכוחות כב"ה לנוע במהירות".

בהודעת בית החולים זיו נכתב: "לחדר המיון פונו על ידי מד"א 7 נפגעים מהשריפה המשתוללת בבתי שכונת מעלה כנען בצפת. 6 אזרחים מבוגרים, ולוחם אש בן 31. כולם מטופלים במצב קל סובלים משאיפת עשן. בחדר המיון ערוכים לקבלת פצועים נוספים שצפויים להגיע".

(צילום: חברת החשמל)
(צילום: חברת החשמל)
הגדלה
(צילום: חברת החשמל)
(צילום: חברת החשמל)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלימלך גרסטל
צילום: אלי אוחנה
צילום: אלי אוחנה
צילום: אלי אוחנה
צילום: אלי אוחנה
צילום: אלי אוחנה
צילום: אלי אוחנה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר