המוסלמים נגד הדרוזים

ירי ורימונים בכפר בו התגורר השוטר הדרוזי שנרצח בפיגוע

מספר אירועים של זריקת רימונים וירי לעבר המסגד בכפר מרר, מביאים לשיא את הקרע המקומי בין הדרוזים ששכלו שני שוטרים בפיגוע האחרון לבין המוסלמים. פוסט אחד הצית את התבערה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התושבים ההמומים בזירת זריקת הרימון, ליד המסגד (צילומים: מתוך ynet)

אש נורתה ורימון הלם הושלך היום (שני) לפנות בוקר אל מסגד בשכונה המוסלמית בכפר מרר, שם התגורר האיל סתאוי, אחד משני השוטרים שנרצחו בפיגוע הירי על הר הבית ביום שישי. נגרם נזק קל לאחד החלונות במסגד אך לא היו נפגעים.

המשטרה פתחה בחקירת המקרה ומסרה: "כוחות התפרסו באופן גלוי וסמוי, במטרה לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע התלהמות". זו לא הפעם הראשונה מאז הפיגוע שמתרחשת תקרית שכזו. כבר נזרק פעם אחת רימון לעבר המסגד, ולדברי תושבי הכפר ישנה מתיחות קשה בין אוכלוסיית הדרוזים למוסלמים במקום.

תושבת במרר מתארת, כי "המצב מאוד מתוח. אני מוסלמית ומפחדת לצאת מהבית מחשש שמשהו יפגע בי. חשוב מאוד שנרגיע את הרוחות, נשמור על היחסים הטובים ולא ניגרר אחרי האנשים שמנסים להסית".

הלוויתו הכואבת של השוטר שנרצח, בן הכפר (צילום: דוברות המשטרה)

תושב אחר בכפר הסביר בראיון ל-ynet את הרקע למתיחות: "מדובר ברימון שני שמושלך תוך יומיים לעבר המסגד בשכונת המוסלמים במרר. חשוב לציין שלאחר הפיגוע בהר הבית אזרחית מוסלמית, תושבת מרר, פרסמה פוסט בפייסבוק שבו היללה את פעולת המחבלים מאום אל פחם, וכידוע אחד השוטרים שנפלו הוא דרוזי תושב מרר".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, פרסם הודעה בה הוא דורש לשמור על יחסים תקינים ולא לפגוע בעדות, והוסיף גינוי לפיגוע: "הפיגוע בהר הבית לא מייצג את החברה הערבית. מדובר במעשה פשיעה חמור מאוד".

גם יו"ר 'הרשימה המשותפת' בכנסת ח"כ איימן עודה הצטרף: "המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית הוציא הודעה על חשיבות העמידה הנחרצת וכנגד כל ניסיון פילוג עדתי. אני מברך אותו על העמדה האחראית, שמעידה על שייכות אמיתית. כל אדם לאומי, נאמן, שאוהב את עמו חייב לעמוד נגד כל פילוג עדתי ולהדגיש את המשותף והמקרב בין האנשים. אני נמצא בקשר רציף עם השייח ואנחנו נמשיך לעבוד בתיאום כדי להתמודד בצורה מיטבית עם כל סוגייה שעלולה לעלות, ובמטרה לחזק את המרקם החברתי ותחושת השייכות והאהבה בין בני העם האחד".

ד"ר מנסור עבאס, חבר בתנועה האיסלמית ותושב מרר, אומר הבוקר: "מדובר במעשה חמור ולא אחראי שמאחוריו עומדים אנשים שמייצגים רק את עצמם ושמים למטרה לפגוע במסגדים, בכנסיות ובכל הכפר. כולנו מאוחדים במטרה למגר כל פגיעה ביחסים".

רס"מ האיל סתאוי (באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר