"הוא חופשי, אבל מוגבל"

עד להכרעה בערעור: החייל אלאור אזריה ישלח למעצר בית

ימים ספורים לפני מועד שחרורו משירותו הצבאי, הורה בית המשפט כי החייל היורה מחברון שהורשע בהריגה, ישוחרר מהמעצר הפתוח - למעצר בית. בשבתות, יוכל אזריה לצאת לבית כנסת (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור בבית המשפט, הבוקר (צילום: שמיר אלבז, ynet. תמונות: Miriam Alster/Flash90)

בית המשפט קיבל לפני זמן קצר (שני) את בקשתו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, להשתחרר ממעצרו בבסיס נחשונים - למעצר בית מלא.

הדבר בא ימים ספורים לפני מועד שחרורו משירותו הצבאי, וכשבועיים לפני ההחלטה בערעור על הרשעתו.

לפי החלטת בית המשפט, אזריה יועבר למעצר בית ביום חמישי הקרוב, עם שחרורו, כאשר רק בשבת קודש יותר לו לצאת לבית הכנסת.

התובע הצבאי, סגן-אלוף נדב ויסמן, ביקש להשאיר את אזריה במעצר בית מלא וטען כי "בלתי אפשרי שחייל שהורשע במעשה כזה יסתובב חופשי".

אזריה ושפטל, הבוקר (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

עו"ד יורם שפטל אמר בתגובה, כי "ההחלטה הייתה צפויה בהחלט. כך היה בעת מעצרו הפתוח, והסיכוי שבית הדין ישנה זאת היה קלוש. אבל ניסיתי ומצבו טוב יותר. הוא חופשי, אבל מוגבל, כי הוא יהיה חופשי רק בביתו".

כזכור, אזריה, שהפך לחייל המפורסם במדינה, הורשע בבית הדין הצבאי בעבירת הריגה לאחר שירה במחבל מנוטרל בזירת פיגוע בעיר חברון.

בעקבות גזר דינו שנקבע על שנה וחצי מאסר, הגישו שני הצדדים - הפרקליטות ופרקליטו עו"ד יורם שפטל - ערעור על ההחלטה, ובשבועות הקרובים יפסוק בית הדין הצבאי לערעורים את החלטתו הסופית, לאחר שניסיון הגישור אותו הציעו השופטים, כשל בגין סירובה של התביעה הצבאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר