בעקבות ביטול הלימודים הנפרדים ב'אונו'

פסק הלכה: אסור להמשיך את הלימודים לתואר שני ב'אונו'

בעקבות "כיכר השבת": רבה של שכונת גילה בבירה קובע כי על פי ההלכה אין להמשיך את הלימודים לתואר שני באונו ללא הפרדה: "אסור היה להאמין להם". הנושא הגיע לכנסת: "החלטה שגויה" (ארץ)

(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על ההחלטה לעצור את הלימודים לתואר שני בהפרדה בקרייה האקדמית 'אונו' - לאחר שהחלו ללא הסכמת המל"ג, יוצא רבה של שכונת גילה בירושלים הפוסק הגאון הרב אליהו שלזינגר במתקפה חריפה נגד הקרייה האקדמית ואומר כי אסור היה להאמין להבטחותיה בפרסומים השונים ללימודים בהפרדה מלאה.

הנושא הגיע גם לכנסת (ערוץ הכנסת)

הרב שלזינגר פוסק כי "על פי ההלכה אין להישאר להמשך לימודי התואר לשנה הבאה שלא בהפרדה ואפילו בהפסד כספי. אסור באיסור חמור ללמוד ללא הפרדה והמכללה מכשילה את הסטודנטים בכך". בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הרב שלזינגר: "נעשה כאן עוול כפול ומכופל, ראשית הבטיחו דבר שמעולם לא יכול היה להיות מקויים, בזבזו שנה שלמה לחרדים שלמדו במוסד וכעת מפתים את הסטודנטים להישאר לשנה נוספת של לימודים תוך איסורי תורה ברורים".

הרב הוסיף כי לדעתו "יש לתבוע את המכללה למען ישמעו וייראו, לא ייתכן שירמו כל כך הרבה סטודנטים וינסו לסחוט אותם רוחנית". בהמשך, הרב ממליץ לסטודנטים שלא להאמין לפרסומי המכללות, ולדרוש חוזה מוסדר ובר תוקף - כולל ערבות במקרה של הפרה - שבו מפורטים התנאים הניתנים לחרדים כתנאי ללימודים על פי ההלכה.

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת' כי סטודנטים חרדים לתואר שני בקמפוס של הקריה האקדמית 'אונו' קיבלו הודעה לפיה מעתה ועד סוף הלימודים לתואר, הלימודים יתקיימו בקמפוס המעורב ולא בנפרד - כפי שהיה נהוג בשנה הראשונה ללימודים ועד כה. הסטודנטים זועמים על כך שהנהלת 'אונו' הבטיחה כי הלימודים בהפרדה לתואר השני נעשים באישור המל"ג, כשלהם התברר מאוחר יותר כי לא ניתן אישור שכזה.

ארכיון (צילום: Uri Lenz/ Flash90)

גורם בכיר במל"ג עימו שוחח 'כיכר השבת' מסר כי על פי תכנית החומש החדשה בשלב זה לא אושרו תכניות חדשות לתואר שני, ולא ברור על פי מה הוחלט באונו לפתוח מגמה לתואר שני בהפרדה מגדרית כשדבר זה לא אושר מעולם.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר אמש לכיכר השבת: "בכוונתי לפנות להנהלת הקרייה האקדמאית אונו ולהנהלת המל"ג לבירור העניין". ח"כ מלכיאלי הוסיף: "בלתי מתקבל על הדעת שסטודנטים חרדים שהגיעו ללימודים בכדי ללמוד בהפרדה מלאה, וזאת בכדי שלא לפגוע באורח חייהם, יצטרכו פתאום ללמוד במסגרת הרגילה".

מהקריה האקדמית אונו נמסר ל'כיכר השבת': "ועדה של המל"ג-ות"ת ישבה על המדוכה לבדיקת הסוגיה של קיום לימודים נפרדים בתואר ראשון ושני. לצערנו, המל"ג קיבלה החלטה שלא לאשר קיום לימודים לתואר שני לחרדים. לאור זאת, הקריה האקדמית אונו, הכפופה לכללים אלו, תעביר את הסטודנטים החרדים לקמפוס הכללי ותשלב בכיתות אלו סטודנטים מהקמפוס הכללי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר