המחאה נגד הבדיקות

מוסלמים מאיימים בכניסה להר הבית: "צבא מוחמד מוכן"

בכניסה להר הבית, הרוחות סוערות וגועשות גם היום - מהסתה גלויה ועד הפרחת האשמות מופרכות: "אתם תכננתם את הפיגוע, ישראל הכניסה את הנשק וגייסה את האנשים האלה"• צפו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחאה המוסלמית בסמוך לבידוק הביטחוני החדש (צילום:מתוך חדשות 2. תמונות: Yonatan Sindel/Flash90)

עשרות מוסלמים המשיכו למחות היום (שני) בשערי הכניסה למסגד אל-אקצא שעל הר הבית, נגד צעדי האבטחה הישראליים שננקטו בעקבות הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים ביום שישי האחרון.

"יהודים, דעו לכם שהצבא של מוחמד כאן מוכן", צעק מתפלל בשם נזאם עלי. "אנחנו נשב כאן איתנים. לא נסכים לשום שינוי פה. החוזק שלנו באיתנות שלנו: אל-אקצא יותר חזק מכולם ויותר מהכיבוש המשחית".

אבו מוחמד, מוסלמי נוסף שבא להתפלל, צרח: "ברוח, בדם, נפדה אותך יא אל-אקצא" והוסיף: "לא להיכנס במחסומי הבדיקה של הכיבוש. העמדה שלנו לא תשתנה, לא נקבל שום הגבלה באל-אקצא. אם רוצים שהחיים פה ימשיכו בביטחון צריך לפתוח את הכניסה - לא לשערים אלקטרוניים, לא לשוטרים שעומדים עם נשק. זה מקום לעבוד את אללה ולא ניתן שישנו אותו".

גם איברהים האשים: "אתם תכננתם את הפיגוע, מדינת ישראל הכניסה את הנשק וגייסה את האנשים האלה. אצלנו לא קורים דברים כאלה. עשיתם את זה כדי לגנוב את הריבונות באל-אקצא".

החמאס מצידו לא מפספס את ההזדמנות להלהיט את האווירה, ומפרסם היום - - בו חודשה לראשונה כניסת תיירים להר - הודעה רשמית בה הוא קורא: "על האנשים שלנו להגיב לכוח הכיבוש הציוני, על בני האומה האסלאמית והמדינות הערביות לתמוך במתנגדים מירושלים. הפעולה חסרת התקדים והמסוכנת הזו נועדה לכישלון ולא תצליח לספק ביטחון לציונים. אנחנו מצדיעים לשומרי הר הבית ולמאמינים שמסרבים להיכנס דרך המגנומטרים שמיועדים להדק את השליטה הביטחונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר