צחצוח שיניים לילדים – כל מה שצריך לדעת

בריאות הפה והשיניים משפיעה באופן ניכר על איכות חיינו. מותג היגיינת הפה הבינלאומי קולגייט מציין את חודש בריאות הפה עם כמה טיפים שלא תרצו להחמיץ (בריאות, שיווקי)

צחצוח שיניים לילדים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לילדים, בריאות השיניים היא קריטית להתפתחות נכונה של הפה, הפנים והגוף, ואפילו להתפתחות תקינה של חייהם החברתיים והרגשיים:

ילד שנמנע מאכילת מזון מגוון, עקב כאבי שיניים, ייפגע מבחינה תזונתית וכתוצאה, תפגע תפתחותו. ילד שמצב שיניו מונע ממנו לחייך, עלול לפתח קשיים חברתיים.

לכן, כהורים, מוטלת עלינו האחריות לשמור על בריאות ילדינו ובכלל זה על בריאות השיניים שלהם. הדרך הטובה ביותר לטיפול בשיניים ובהיגיינת הפה, וללא ספק גם הזולה ביותר, היא כמובן למנוע בעיות, עוד בטרם יופיעו. לשם כך, תחזוקה שוטפת של הפה היא חשובה ביותר.

בקולגייט, ריכזו כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לשמור על בריאות השיניים של ילדכם:

בחירת משחת השיניים – הדבר הכי חשוב בבחירת המשחה, היא ההקפדה על ריכוז הפלואוריד שמתאים לגיל הילד. לפלואוריד, המהווה מרכיב פעיל במשחות השיניים, תפקיד חשוב בהגנת השיניים, אולם כאשר הכמות אינה מותאמת לגיל הילד, הוא עלול לגרום לנזק לשיניים המתפתחות.

מבקיעת השן הראשונה ועד גיל שנתיים – בשנתיים הראשונות יש לצחצח במשחת שיניים שאינה מכילה פלואוריד כלל, מכיוון שתינוקות לא יורקים את שאריות המשחה ובדרך כלל בולעים אותה. כדאי להיעזר ברופא השיניים או השיננית להדגמת צחצוח שיניים נכון לפעוטות.

מגיל שנתיים ועד גיל שש – ניתן להשתמש במשחת שיניים המכילה ריכוז של ppm 500-900 פלואוריד, מספר זה מצוין על אריזת משחת השיניים, כמות המשחה שתניחו על המברשת צריכה להיות בגודל של גרגר אפונה.

מגיל שש ומעלה –הילד כבר מסוגל לירוק את שאריות המשחה, לכן, מומלץ לעבור לשימוש במשחת שיניים המכילה ppm 1000-1400פלואוריד,הכמות כעת יכולה להגיע לפס של משחה על המברשת.

לילד עד גיל 8 ­ – בגילים אלה, לילד אין בדרך כלל את הכישורים המוטוריים הנחוצים לצורך צחצוח נאות, לכן עליכם להיות מעורבים בפעולת הצחצוח ולבקרה מקרוב.

מברשת שיניים קולגייט. צילום יחצ
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר