הדיל של ברקת ו'דגל התורה'

מתחם ורבורג - לחילונים, חלק מ"מתחם החינוך" - לחרדים

הוועדה המחוזית תתכנס היום לאישור שתי תוכניות להפקדה כפי שסוכם בדיל בין ברקת ל'דגל התורה' - מתחם ורברוג בקריית יובל - לחילונים, תמורת חלק מ'מתחם החינוך' ברמת אשכול - לחרדים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתחם ורבורג כפי שיובא היום לאישור הועדה המחוזית (צילום: עיריית ירושלים)

הדיל של ראש העיר ניר ברקת וראשי סיעת 'דגל התורה' בירושלים על מגרש ורבורג - שיעבור לשליטתם של מוסדות חילונים - צפוי להיות מובא היום (שלישי) לאישור הוועדה המחוזית בעיריית ירושלים, זאת לאחר שרבנים ועסקנים חרדים נלחמו על גורל השטח במשך 15 השנים האחרונות, עוד בימיו של ראש העיר החרדי אורי לופוליאנסקי.

לטענת עסקני השכונה, בכך בעצם נכנעת הנציגות החרדית בעיריית ירושלים ומפקירה את שטח המריבה עליו נלחמו בהוראת גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א במשך כל השנים בידיעה כי בדבר ייקבע את אופי השכונה המתחרדת.

יצויין כי עד לאחרונה העמידו הנציגים המקומיים את ייעוד המגרש המדובר לטובת מוסדות חרדים כקו אדום והודיעו שלא יסכימו לאשר בו שום תכנית ללא שהחרדים יהיו חלק ממנה.

לפני 6 שנים, ראש העיר ברקת ניסה להביא לאישור הועדה המחוזית את מגרש וורבורג אלא שאז התכנית נפלה בדיון ומאז הוקפאה זאת לאור הדרישות החד משמעיות של הנציגות החרדית.

מתחם ורבורג כפי שיובא היום לאישור הועדה המחוזית

כאמור, בעקבות הדיל שנרקם בין נציגי 'דגל התורה' בראשותו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק וראש העיר ברקת, לפיו ברקת יביא לאישור הועדה המחוזית את התכנית החדשה למגרש ורבורג ללא שום אופציה למוסדות חינוך חרדיים, הרי שעם אישורה של התוכנית ישמש השטח עליו נאבקו ראשי הציבור החרדי להרמת "ישיבה חילונית", מעונות חיילים ומרכז תרבות.

אישי ציבור חרדים ופעילים בקרית יובל אומרים ל"כיכר השבת" כי אישור התכנית יקבור למעשה כל אופציה עתידית להקמת מוסדות חינוך חרדיים בשכונה.

במסגרת הדיל שנרקם, תובא היום לאישור התכנית הגדולה בשכונת רמת אשכול, שאמורה להכיל מוסדות חינוך חרדיים הכוללים: שני תלמודי תורה גדולים - באחד 32 כיתות ובשני 16 כיתות, מוסד לחינוך מיוחד ומתחם של 10 כיתות גני ילדים, כל זה לצד 5 דונם שיוקצה במתחם זה לטובת מכללה למדינאות.

כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", רבני שכונת רמת אשכול זועמים על הבאת התכנית הזו לאישור כאשר לטענתם הבאת מכללה חילונית לתוככי השכונה החרדית הינה מכה קשה לשכונה שכן השכונה היא שכונה חרדית.

מתחם החינוך ברמת אשכול כפי שיובא היום לאישור הועדה המחוזית

השאלה הגדולה הינה עד כמה הנציגים החרדים במועצת העיר היו מעורבים בתפירת הדיל או שמא מדובר בהוראות שהונחתו עליהם מלמעלה על ידי הגר"ב סולובייצ'יק.

גורמים בסיעות החרדיות בעירייה טוענים ל"כיכר השבת" כי הדיל נרקם מאחורי גבם של הנציגים ונעשה ללא שיתוף הנציגים וידיעתם וכי מדובר בעצם בכניעה לדרישותיו של ברקת.

עוד אמרו גורמים בסיעות החרדיות ל"כיכר השבת" כי מתחם החינוך ברמת אשכול הובטח על ידי ברקת כבר לפני למעלה משש שנים לטובת החינוך החרדי.

"לא מובן איך פתאום היה צריך לשלם מחיר כה כבד וקריטי בדמות מתחם ורבורג בקרית יובל כדי להביא לאישורו להפקדה בוועדה המחוזית", הם תוהים. "מדובר בצוות שמנהל משא ומתן עם ראש העיר ונציגיו מאחורי גבם של הנציגים ללא הבנה מינימלית בצרכי הציבור החרדי בעיר והגרוע מכל - ללא שיתוף הנציגים בעירייה ונציגי השכונות הרלוונטיות".

לטענת אותם גורמים, מדובר בדיל כולל שמוביל ברקת מעל הראש של הנציגים החרדים, כאשר חלק מהדיל הוא גם פינוי ת"ת סנהדרין לטובת הסמינר הישן שבהנהלת הרב ישראל לוין, שהקים את הפורום המטפל בשכונות המעורבות, כאשר הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק והגאון רבי דוד כהן, משמשים גם כרבני 'דגל התורה' בירושלים וגם כוועדת הרבנים של הסמינר הישן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר