"הוא מקסים"

התינוק שהתעוור מהתעללות הוריו - שב לראות

כשהתברר לרופאים כי הפעוט בן 8 החודשים סובל מדימומים ברשתיות עיניו, שנגרמו כנראה מטלטולו הברוטלי בידי הוריו, הם החלו בטיפול כירורגי מורכב - בסופו ניצלה ראייתו בעין אחת. עדיין ישנו הנזק הנוירולוגי הקשה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האם החשודה, בבית המשפט (צילום: זהר שחר, ynet)

לפני כשלושה שבועות הובא לבית החולים הלל יפה על ידי הוריו תינוק מחוסר הכרה. בבדיקות שנערכו לו בבית החולים לילדים 'דנה' בתל אביב אליו הוא הועבר בהמשך, התברר כי הוא סובל מחבלות קשות ודימומים במוחו - כנראה בשל פעולת טלטול קשה שעבר בידי הוריו, שהואשמו בכך בשבוע שעבר - והובע חשש ממשי לראייתו.

פרופ' רונית לובצקי, מנהלת מחלקת הילדים, מתארת: "הוא הגיע אלינו במצב קשה מאוד. הכרתו הייתה מעורפלת, היה לו מבט מקובע, של ילד עיוור. הוא שכב קפוא, לא יצר קשר עין, לא עקב אחר הנעשה סביבו ולא התנועע".

מומחה הרשתית הבכיר של איכילוב, פרופ' עדיאל ברק, שגויס לניתוח הנדיר והמורכב עליו הוחלט בתקווה להציל את ראיית התינוק, לאחר שהתגלה כי הוא סובל מדימומים גדולים ברשתיות עיניו, מוסיף ומספר ל-ynet: "מבדיקות שערכנו התברר כי בעין אחת התינוק לא רואה בכלל, ובעין השנייה הוא רואה מעט. מבחינה קלינית, היו לו דימומים בשתי העיניים, דבר שחוסם את היכולת לראות, משום שהדימום סמיך ואטום. ניתוח כזה מסוכן מאוד, אבל בלעדיו התינוק היה מתעוור לצמיתות".

ההורים בבית המשפט לאחר מעצרם (צילום: שמיר אלבז, ynet)

והנס קרה: מספר ימים לאחר הניתוח הבחינה הרופאה כי התינוק עוקב אחר המתרחש סביבו - מה שאומר כי העין הפגועה מאוד שבה לראות. לדברי פרופ' לובצקי, אף חל במקביל שיפור דרמטי בהתנהגותו: "לאט לאט מצבו של התינוק השתפר מאוד. העובדה שחזר לראות הקלה עליו. לילדים צעירים אין פחדים ואין קיבעונות. כשהם יכולים, הם מתאוששים במהירות", היא מסבירה, ומסכמת: "התינוק מקסים, זו הקלה עצומה לכולנו".

יצויין, כי בימים הקרובים הוא צפוי לעבור ניתוח דומה גם בעינו השנייה, ולהשתחרר אחר כך מבית החולים. סמוך למיטתו של הפעוט נמצאות כל הזמן שתים מדודותיו המתמסרות אליו.

האב החשוד, בבית המשפט (צילום: זהר שחר, ynet)

עדיין קיים הנזק הנוירולוגי שנגרם לתינוק ככל הנראה ממעשי הוריו, וכלל לא ברור כי ניתן יהיה לתקנו. בשבוע שעבר, כאמור, הוגש כתב האישום החמור נגד אביו, בגין עבירות של התעללות בקטין חסר ישע, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ותקיפת קטין, ומתואר בו כי הוא קשר את בנו התינוק וסטר לו בחוזקה בפניו ובראשו. העדה המרכזית נגדו - היא אשתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר