גזר דין

העבריין ריקו שירזי נשלח ל-9 שנות מאסר

בית המשפט גזר בעסקת טיעון תשע שנות מאסר כנגד ראש ארגון הפשע ריקו שירזי בשל סיוע להריגה וקשירת קשר לרצח של יריבו העבריין אסי אבוטבול שאף הוא נמצא במאסר (חוק)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ריקו שירזי בבית המשפט (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

תשע שנות מאסר נגזרו היום (שלישי) על העבריין וראש ארגון הפשע ריקו שירזי, במסגרת פרשת 512, יריבו המושבע של אסי אבוטבול.

שירזי הורשע בחודש שעבר בהסדר טיעון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשני פשעים חמורים: סיוע להריגה של גיא יחזקאל בגרמניה בתחילת העשור הקודם, וקשירת קשר לניסיון החיסול בפראג של אבוטבול. בית המשפט הקל על שירזי וקבע כי חלק מתקופת מאסרו תהיה חופפת לעונש מאסר קודם של שמונה שנים שהוא מרצה בימים אלה, בשל זאת הוא צפוי להשתחרר ב-2024.

ראש ההרכב, השופט גלעד נויטל, אמר כי נשקלו טענותיו של שירזי לגבי בעיות בריאותו והעובדה שהוא "נמצא בהפרדה ולא רואה את משפחתו. שקלנו את נטילת האחריות שלו". כמו כן, נלקחו בחשבון הזמן שחלף מביצוע העבירות והעובדה שריקו שירזי שהה במעצר בתיק זה כאשר בנו שי נרצח, "התובע אמר בטיעוניו שהתביעה לקחה זאת כשיקול ראשון. יינתן משקל של ממש לנסיבה הטרגית הזו".

כזכור, נגד שירזי הוגש בפרשה כתב אישום נפרד ביולי 2015. בין השנים 2004-2002 התרחשו מאבקי שליטה באזור השרון בין משפחת אבוטבול ובין שירזי ומקורביו. באישום המקורי נטען כי לפני 17 שנה, בעת ששירזי היה במאסר יחד עם יד ימינו דאז אסי יריב, נרקמו יחסי ידידות ביניהם ובין אסיר נוסף בשם אלכסנדר (סאשה) זלוצ'בסקי. סאשה גילה להם כי אבוטבול "הזמין" ממנו לרצוח את שירזי, תמורת 50 אלף דולר. משנודע לשירזי וחברו על כך, הם החליטו לשכנע את המחסל לבצע פגיעה הפוכה - ולגרום לו לפגוע באבוטבול ובגיא יחזקאל. הם הציעו לזלוצ'בסקי סכום של 50 אלף אירו, וב-7 באוקטובר 2003 פגש זלוצ'בסקי את אבוטבול ויחזקאל בגרמניה ורצח את האחרון ביריות אקדח. בהסדר, הומרו הסעיפים החמורים נגד שירזי לסעיפים קלים יותר.

בדיון הקודם הסביר שירזי מדוע יש להקל עליו בשל הטראומה של מות בנו: "התובע טען שעשו לי הנחה, אבל אני חושב שעשיתי להם הנחה הכי גדולה בעולם כשעשיתי את העסקה הזו", אמר. הוא הזכיר שהוא כלוא בבידוד "בתנאים תת-אנושיים", לדבריו. כמו כן סיפר על מות בנו שי שחוסל ברכבו בעת שהיה בכלא: "אף אחד לא טרח להודיע לי. קמתי מהשינה, פתחתי טלוויזיה עם קפה, ראיתי הכול בטלוויזיה. חשבתי שאני חולם. אני רואה את הרכב של הבן שלי. חשבתי שהיו אמורים להודיע לי". הוא אמר לשופטים: "אני לא מפלצת".

שירזי ריצה כבר כשתי שנות מאסר מתוך שמונה השנים שנגזרו עליו בתיק קודם שעסק בעבירות כלכליות.

עורכי הדין שלמה בן אריה וטומי נדשי שמייצגים את שירזי אמרו: "ציפינו לעונש קל יותר. בית המשפט איזן זאת בדרך שמצא לנכון. יכול להיות שנלך לערעור, נלמד את גזר הדין ונחליט. לא יהיה ריצוי במצטבר לעונשים. העונשים חופפים לתיק הכלכלי - ההישג הגדול בתיק הזה שהצלחנו לבטל שני אישומים קשים שנעלמו אחרי חשיפת שקרי עד המדינה. הפכנו את זה לכתב אישום מינורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר