צפו בתיעוד

הפשיטה על האוטובוסים של 'קווים': "ליקויים מסכני חיים"

הפשיטה הבוקר של עשרות שוטרים ממשטרת התנועה על התחבורה הציבורית באלעד המופעלת על ידי חברת 'קווים', חשפה מגוון תקלות חמורות - והתנהלות בעייתית. החקירה צפויה להתרחב (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המבצע המשטרתי באלעד (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שהמשטרה פשטה הבוקר (שלישי) על כ-40 אוטובוסים פעילים של חברת "קווים" באלעד, הפסיקה את פעילותם של כ-20 מהם ועיכבה את נהגיהם לחקירה, מתברר מה בדיוק נמצא בכלי התחבורה העירוניים והבין-עירוניים שמסיעים מדי יום מאות רבות של נוסעים חרדים.

בין היתר אותרו ליקויים במערכות ההיגוי והבלימה, דלתות 'מוטרדות', תקלות חשמל, מושבי נוסעים לא תקינים ועוד עבירות תקינות נוספות שרבות מהן אינן מאפשרות את נסיעתם של האוטובוסים בכביש.

הבדיקה המשטרתית בנושא שעלתה על פני השטח היום בשעות הבוקר המוקדמות, החלה בעקבות חומרי חקירה שהצטברו בתקופה האחרונה אודות ליקויי הבטיחות החמורים באוטובוסים של חברת 'קווים'.

שוטרי אגף התנועה המתינו לנהגים לפני עלייתם להגה, בכדי למנוע את נסיעתם עם ליקויי בטיחות ובכך למנוע מלסכן את הנהג ונוסעיו. במקרים נוספים איתרו השוטרים אוטובוסים שהיו בנסיעה, והובילו אותם למתחם שבו ביצעה המשטרה את הבדיקות הנדרשות.

כאמור, במהלך הפעילות נבדקו על ידי סיירים בוחנים של משטרת ישראל - המתמחים בהכשרתם לאיתור תקלות מכניות ובטיחותיות בכלי רכב - כ-40 אוטובוסים של החברה, מתוכם נמצאו כ-20 אוטובוסים עם ליקויי בטיחות חמורים ביותר.

עוד עלה בחקירה, כי הליקויים דווחו בעבר לגורמים בחברה, וככל הנראה בחלק מהמקרים לא טופלו כנדרש. יצויין, כי בהמשך צפויים להיחקר גם גורמים נוספים בחברת התחבורה 'קווים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר