בעקבות הטעיית צרכנים

'אופטיקה הלפרין' נקנסה ב-90 אלף שקלים

בעקבות פרסום שהטעה את הצרכנים בו הבטיחה 'אופטיקה הלפרין' משקפיים ב-50 שקלים בלבד, החליט בית המשפט להשית על הרשת קנס כספי בסך 90 אלף שקלים (משפט)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קנס כספי בסך 90,000 שקלים הוטל על אופטיקה הלפרין בגין הטעייה בפרסום. את העיצום הכספי הטילה הרשות להגנת הצרכן לאחר שאופטיקה הלפרין פרסמה מבצע בו נאמר כי כל משקפי הראיה בחנויות הרשת ימכרו ב- 50 שקלים בעוד שבפועל לא ניתן היה בשום אופן לרכוש משקפיים ב-50 שקלים אלא בכפוף לרכישת עדשות במאות שקלים ורק לגבי מסגרות עד סכום מסוים.

הרשות להגנת הצרכן בקשה להטיל עיצום כספי על אופטיקה הלפרין אך בית משפט השלום קבע שאין בפרסום משום הטעיה, אולם בערעור שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי ציינו השופטים כי לשיטתם לכאורה יש הטעיה באמירה.

כאמור היום (שלישי) בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת פרקליטות מחוז ירושלים וקבע כי הרשות להגנת הצרכן צדקה כשהטילה עיצום כספי על אופטיקה הלפרין בגין הפרסום מאחר שפרסום כזה עלול להטעות את הצרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

הפרסום של רשת האופטיקה כלל אמירה בולטת ומודגשת לפיה "כל משקפי הראיה הוא 50 ₪". ולאחריה באותיות קטנות נרשם "לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מן הכלל! כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 ₪ כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות".

עו"ד משה וילינגר, מפרקליטות מחוז ירושלים טען כי "ההטעיה היא בכך שבניגוד לאמירה המרכזית, בפועל לא ניתן היה בשום אופן לרכוש משקפיים ב-50 ₪ אלא בכפוף לרכישת עדשות (במחיר מאות שקלים) ורק לגבי מסגרות עד סכום מסוים. כמו כן, בניגוד לאמירה שאין אותיות קטנות בפועל היו אותיות קטנות, ובניגוד לאמירה שאין יוצא מהכלל היו יוצאים מהכלל. הפרקליטות סבורה כי הטלת עיצום כספי משמעותי עשוי להרתיע בעלי עסקים שלא לפרסם ניסוחים העלולים להטעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר